میرزاده در گفت‌وگو با «دفاع پرس» مطرح کرد:

لزوم تشکیل پژوهشکده‌هایی برای استفاده از دستاوردهای فناورانه دفاع مقدس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: لازم است پژوهشکده‌هایی با همکاری ارگان‌های نظامی تأسیس شود تا دستاوردهای دفاع مقدس در زمینه علمی و فناوری طرح شده و سپس تجاری شوند.
کد خبر: ۴۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ - 14March 2015

لزوم تشکیل پژوهشکده‌هایی برای استفاده از دستاوردهای فناورانه دفاع مقدس

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در تشریح برنامههای این دانشگاه در سال ۱۳۹۴ اظهار داشت: برنامه ما این است که از سال ۹۴ قانون جامع ایثارگران که مربوط به خانوادههای شهید و ایثارگر است را بهصورت کامل اجرایی کنیم.
 
وی در ادامه بر لزوم استفاده از دستاوردهای علمی دوران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: روی بسیاری از دستاوردهای علمی و فنی در دوران دفاع مقدس که از نظر فناوری بسیار باارزش هستند، بهصورت مطلوب کار نشده است. این دستاوردها باید به تکنیکها و روشهای فنی تبدیل شده، در جامعه پیادهسازی شوند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم.
 
میرزاده ادامه داد: به سرلشکر فیروزآبادی پیشنهاد دادم خوب است که از این دستاوردهای علمی و پژوهشی دفاع مقدس استفاده کنیم.
 
وی افزود: چون این موضوع از جنس کارهای علمی و دانشگاهی است، لازم است پژوهشکدههایی با همکاری ارگانهای نظامی تأسیس شود تا دستاوردهای دفاع مقدس در زمینه علمی و فناوری طرح شده و سپس تجاری شود؛ این دستاوردها میتواند به نفع همهٔ جامعه باشد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بیان داشت: همچنین لازم است ما کانونهایی در دانشگاهها داشته باشیم که در رابطه با دفاع مقدس به تدوین طرح درس اقدام کنند. البته الآن هم درس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس میشود، ولی دستاوردهای دیگری هم بوده که هنوز روی آن کار نشده است.
 
وی با بیان اینکه ساخت یادمانهای شهدا و اعزام کاروانهای راهیان نور از جمله برنامههای دانشگاه آزاد است، به اعزام کاروانهای راهیان نور دانشجویی در نوروز ۹۴ اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه نیز جزو فعالیتهای مدونی است که در تمام واحدها در دست اجراست.
 
میرزاده در پایان خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد خانوادههای ایثارگر یعنی نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر، در مجموعه دانشگاه آزاد بدون آنکه از آنها هزینهای دریافت شود، درس میخوانند. این موضوع نیز جزو روال کاری ماست که در سال ۹۴ هم انشاءالله ادامه پیدا میکند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها