کارشناس مسائل منطقه:

عادی سازی روابط با تل‌آویو تأثیری بر جبهه مقاومت نخواهد داشت/ کشوری پایگاه صهیونیست‌ها شود دشمن ایران است

کنعانی‌مقدم گفت: آشکار سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورها، هیچ تأثیری در جبهه مقاومت و آرمان‌های ملت فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.
کد خبر: ۴۳۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ - 20December 2020

عادی سازی روابط با تل‌آویو تأثیری بر جبهه مقاومت نخواهد داشت/ کشوری پایگاه صهیونیست‌ها شود دشمن ایران استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگویی، با اشاره به آشکارسازی روابط حکام برخی کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: کشور‌هایی که تا کنون بحث آشکار سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را به طور رسمی اعلام کرده‌اند، مدتهاست که روابط مخفیانه و خیانت آمیزی در خصوص آرمان فلسطین داشتند و در این مرحله آن را تحت عنوان عادی سازی مطرح می‌کنند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه این کشور‌ها تا به حال حتی یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکردند و در هیچ جنگی علیه رژیم صهیونیستی حضور نداشتند، گفت: به همین دلیل است که این آشکار سازی روابط هیچ تاثیری در جبهه مقاومت و آرمان‌های ملت فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و فقط این کشور‌ها خودشان را در بین مردم مسلمان و آزاده جهان رسوا کردند.

وی تصریح کرد: این کشور‌ها عملاً به عنوان یک خیانتکار به آرمان فلسطین مطرح شدند و قطعاً مردم منطقه و کشور‌های اسلامی، منطقه را به سمت یک انتفاضه عربی - اسلامی خواهند برد، این موضوع قطعی است که مردم مسلمان دست از آرمان مردم فلسطین برنمی‌دارند.

این کارشناس مسائل منطقه ابراز داشت: نکته بعدی این است که این کشور‌ها در این عادی سازی یک فریب بزرگ از آمریکا و رژیم صهیونیستی خوردند و آن این است که اگر این کشور‌ها روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند سرمایه‌های کلان صهیونیست‌ها در منطقه و آمریکا به سمت آن‌ها خواهد آمد و شرایط بهتری خواهند داشت.

کنعانی مقدم ادامه داد: حتی در یک طرح فریب اعلام کردند که ما آمادگی داریم که بحث پیوستن کرانه باختری به اراضی رژیم صهونیستی را کنار گذاشته و طرح‌مان را کنار خواهیم گذاشت. این عملاً یک دروغ بزرگ است، زیرا در حال حاضر در حال شهرک سازی هستند و به کمک آل سعود پروژه‌های عمرانی انجام می‌دهند.

کنعانی مقدم با اشاره به اعلام چهار کشور کویت، عمان، تونس و قطر مبنی بر رد پیشنهاد آمریکا برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: قطع روابط ایران با این کشور‌ها تجدیدنظر خواهد شد و ایران با کشور‌هایی که قصد دوستی با رژیم صهیونیستی دارند، خصوصا کشور‌های اسلامی، مواضعی دارد که باید آن را در نظر بگیرد و این موضوع در کاهش یا افزایش مناسبات سیاسی و اقتصادی موثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هر کشوری را که به عنوان پایگاه رژیم صهیونیستی قرار بگیرد به عنوان دشمن می‌شناسد و قطعاً در مقابل ایجاد پایگاه نظامی و اطلاعاتی - امنیتی در این کشور‌ها موضع گیری خواهد کرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها