مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

حضرت زینب (س) اسوه نشر ارزش‌ها هستند

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: حضرت زینب (س) اسوه نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند و تلاش ما بر این است که با تأسی به آن حضرت نگذاریم حماسه دفاع مقدس دچار تحریف شود.
کد خبر: ۴۳۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ - 20December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم «پیام‎آوران عاشورا» که به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) با حضور جمعی از خواهران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت عقیله بنی‌هاشم اظهار داشت: یکی از مدل‌های تربیتی در تربیت اسلامی، مدل الگویی است. با تکیه به این مدل درک مسائل و تحمل سختی‌ها آسان‌تر می‌شود.

وی افزود: اگر در زندگی به اولیای دین تأسی و از سیره آنها الگو گرفته ‌شود، تحمل سختی‌ها شیرین و دشواری‌های مسیر تبدیل به جهاد و تکلیف می‌شود.

این مسئول نقش‌آفرینی زنان را در سال‌های دفاع مقدس ارزشمند خواند و بیان داشت: یکی از نقش‌های مهم و برجسته‌ای که باید تبیین، تدوین و پیش‌ چشم مردم همیشه در صحنه کشورمان و حتی مردم جهان قرار بگیرد ایثارگری، صبر و استقامت بانوان ایران اسلامی و زندگی زینب‌گونه آنها در سال‌های دفاع مقدس و بعد از آن است.  

یوسفعلی‌زاده در ادامه به ویژگی‌های حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: ایشان بانویی صبور، مقاوم، شجاع و نستوه بودند. حضرت زینب (س) علی‌رغم محدودیت‌هایی که به‌واسطه زن بودن داشتند اما در اوج سختی‌ها جمله «ما رایت الا جمیلا» را بر زبان جاری کردند و این نشان از عظمت آن حضرت دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش مردم ایران اسلامی را قدردان ایثار و ازخودگذشتگی زنان در سال‌های دفاع مقدس دانست و بیان کرد: اصولاً جامعه، بانوان ایران اسلامی را تکریم می‌کند و خانواده شهدا و ایثارگران در اوج هستند و خون شهدا به ثمر نشسته است؛ بر همین اساس این مسیر باید حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به دغدغه‌ رهبر معظم انقلاب در خصوص دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر همواره تأکید دارند که نگذارید میراث گرانبهای دفاع مقدس دچار انحراف و تحریف شده و یا به فراموشی سپرده شود؛ لذا نباید اجازه داد تا خاطرات ناب، عملکردهای صادقانه و عاشقانه و مجاهدت‌های گمنام و خداپسندانه مورد غفلت قرار گیرد.

این مسئول تأکید کرد: حضرت زینب (س) اسوه نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند و تلاش ما بر این است که با تأسی به آن حضرت نگذاریم حماسه دفاع مقدس دچار تحریف شود.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: کانون خواهران شهدا، قطره‌ای از دریای عظیمی است که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت دارد و حرکت این کانون در سال‌های اخیر قوت بیشتری گرفته است.

وی در پایان گفت: این کانون با محوریت خواهران شهدا و حمایت‌های مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی، شهرداری مشهد و ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان شکل گرفته است که امیدواریم اقدامات این کانون در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس روزبه روز رشد و توسعه یابد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار