رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

قدرت فرهنگی عاملی مؤثر در اقتدار کشور است

سردار سلیمانی گفت: اگر قدرت دفاعی نداشته باشیم، اما از قدرت فرهنگی برخوردار باشیم، می‌توانیم بر سایر مؤلفه‌های قدرت پیروز شویم.
کد خبر: ۴۳۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ - 20December 2020

قدرت فرهنگی می‌تواند سایر مولفه‌های قدرت را شکست دهدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای «سفیر عشق» که ساخته مرکز فضای مجازی بسیج است، اظهار داشت: ملت‌ها برای نیل به سعادت انسانی و کمالات الهی نیاز به بقا دارند که این هم مستلزم قوی بودن است؛ موضوعی که در همه عصر‌ها حاکم بوده است.

وی با بیان اینکه شاید قدرت اقتصادی، دفاعی، سیاسی و فرهنگی از مؤلفه‌های قوی و قدرتمند بودن باشند، افزود: اگر قدرت دفاعی نداشته باشیم، اما از قدرت فرهنگی برخوردار باشیم، می‌توانیم بر سایر مؤلفه‌های قدرت پیروز شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به‌عنوان مثال، زمانی که مغول‌ها کشورمان را تسخیر کردند، قدرت دفاعی، اقتصادی و سیاسی ایران را از بین بردند، اما آنچه باعث شد که قدرت ایران مجدداً احیا شود، قدرت فرهنگی مردم بود؛ یعنی ملت ایران توانست در سایه قدرت فرهنگی خود مجدداً به قدرت برسد.

سردار سلیماتی با تأکید براینکه ما در دنیا بنا به گفته همه فرهنگ‌شناسان از قدرت فرهنگی برخورداریم، گفت: کشورمان به لحاظ مؤلفه‌های اقتصادی، سیاسی و دفاعی، نمونه و الگو است؛ البته آن چیزی که باعث پیروزی مردم بر رژیم شاهنشاهی شد، همین قدرت فرهنگی بود که منجر به انفجار نور شد.

وی افزود: قدرت فرهنگی و فرهنگ از ابزار متنوعی تشکیل شده که یکی از ابزار‌های آن هنر است؛ در این رابطه هم مردم ما نسبت به دیگران متمایز هستند؛ هرچند ممکن است در استفاده از فناوری‌های این حوزه در ابتدای راه باشیم، ولی با تکیه بر ظرفیت‌های موجود و غنای فرهنگی، می‌توانیم از این فناوری‌ها نهایت استفاده را ببریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: تولیدات هنری جوانان انقلابی، این پیام را می‌دهد که خلاقیت‌های بسیاری پیش رو خواهیم داشت الیته امیدوارم بستر شکوفایی خلاقیت‌های جونان در این مسیر هموارتر شود.

سردار سلیمانی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های پشتیبانی بسیج، فراهم کردن بستر خلاقیت‌های جوانان است؛ لذا در این راستا تمام ظرفیت خود را به کار خواهیم گرفت تا آثار فاخر متعددی تولید شود.

وی با بیان اینکه این روز‌ها در آستانه سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم، افزود: صفحاتی از تلاش‌های این سردار دل‌ها در قالب بازی رایانه‌ای تولید شده که بزودی از این بازی رایانه‌ای نیز رونمایی خواهد شد؛ در همین رابطه باید اذعان کرد که تنها جوانان و نوجوانان کشورمان نیستند که از ظرفیت این شهید سرافراز الگو می‌گیرند، بلکه مردم سایر کشور‌ها نیز از مکتب و مدرسه سپهبد شهید قاسم سلیمانی بهره می‌برند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه تداوم «سفیر عشق»، یک بازی رایانه‌ای با مضون شهید سلیمانی است، گفت: در نبردی که در عرصه فرهنگی بین نظام سلطه و اسلامی وجود دارد، ان‌شاءالله که پیروزی نهایی برای جهان اسلام رقم بخورد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها