رئیس جامعه مدرسین:

مسئولان با برنامه‌ریزی تحریم‌ها را کم‌اثر کنند

آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: کشور ما خواهان رفع تحریم‌هاست، اما طرف مقابل اراده‌ای برای انجام آن ندارد. تنها راه باقیمانده برای ما خنثی‌سازی تحریم‌هاست. مسئولان برنامه‌ها را باید به گونه‌ای طراحی کنند که تحریم‌های دشمن کم اثر و کارآیی نداشته باشد.
کد خبر: ۴۳۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ - 21December 2020

مسئولان با برنامه‌ریزی تحریم‌ها را کم‌اثر کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان در گفت‌وگویی، با اشاره به تحریف سخنان رهبر انقلاب درباره رفع تحریم اظهار داشت: رفع تحریم به دست دشمنان است آن‌ها جز عهدشکنی کار دیگری انجام نداده‌اند. در حالی که انتظار مسئولان کشور این بود که طرف برجام پای کار باشد و به تعهدات خود عمل کند. اما جز وعده هیچ اقدامی برای گره‌گشایی مسائل اقتصادی ما انجام ندادند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان گفت: کشور ما خواهان رفع تحریم‌هاست، اما طرف مقابل اراده‌ای برای انجام آن ندارد. تنها راه باقیمانده برای ما خنثی‌سازی تحریم‌هاست. مسئولان برنامه‌ها را باید به گونه‌ای طراحی کنند که تحریم‌های دشمن کم اثر و کارآیی نداشته باشد.

وی با تاکید بر نگاه به ظرفیت‌های داخل و برنامه‌ریزی مناسب برای خنثی‌سازی تحریم‌ها با توجه به بودجه افزود: درست است که با تحریم‌های دشمن مواجه هستیم، اما عملا باید اقداماتی انجام دهیم که در زندگی ملت ما اثرگذار نباشد و این مهم از مسئولان برمی‌آید به شرطی که نگاه ما به بیرون و گشایش از آن نباشد.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی (۹۹/۹/۲۶) در توصیه به مسئولین و ملّت فرمودند: «رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی کردن تحریم دست ما است؛ دشمن باید رفع تحریم کند، امّا خودمان میتوانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدّم است، این درست است؛ بیشتر دنبال این باشیم. نمیگویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده. اگر بتوانیم با روش درست تحریم را برطرف کنیم، باید برطرف کنیم. امّا به این نیندیشید؛ عمده به خنثی کردن تحریم بیندیشید که دست شما است.»

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار