رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ضرورت تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس/ در حوزه نشر کتاب دفاع مقدس معطوف به یک شهر و استان نیستیم

سرهنگ «عباس بایرامی» با اشاره به نبودِ یک بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس، گفت: علاوه بر راه اندازی این بانک اطلاعاتی، باید انجمن نویسندگان دفاع مقدس را در همه استان ها تشکیل دهیم و شبکه های ارتباطی با نویسندگان و پژوهشگران این حوزه را برقرار کنیم.
کد خبر: ۴۳۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ - 21December 2020

رزمندگان خودنوشت خاطرات دوران دفاع مقدس را آغاز کنند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (دوشنبه) در نشست تخصصی نویسندگان منتخب استان گیلان، با اشاره به سخنرانی (31 شهریور) امسال مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت حفاظت و حراست از معارف دفاع مقدس، اظهار داشت: نگاه رهبری درخصوص فرهنگ و معارف دفاع مقدس بسیار عمیق و بشارت دهنده است و ایشان بر تولید محتوای فاخر در این حوزه تاکید دارند؛ لذا باید فعالیت های انجام‌شده را 100 برابر کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به خطر تحریف معارف دفاع مقدس هشدار دادند، تصریح کرد: با توجه به گذشتن زمان طولانی از دوران دفاع مقدس و از دست دادن خانواده های شهدا و جانبازان و رزمندگان، فرصت ما بسیار کم است و باید طی یک بازه زمانی 10ساله برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را در حوزه ثبت و ضبط آثار انجام دهیم.

سرهنگ بایرامی با تاکید بر لزوم استخراج خاطرات باقی‌مانده در سینه های رزمندگان توسط نویسندگان، خاطرنشان کرد: از رزمندگان در سطح کشور می خواهیم خودنوشت خاطرات دوران دفاع مقدس را آغاز کنند و سپس در اختیار یک نویسنده یا ویراستار قرار دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه نشر کتاب دفاع مقدس معطوف به یک شهر و استان نیستیم، افزود: علاوه بر تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس باید به سمت نشر آثار برویم؛ زیرا در حوزه نشر و توزیع کتاب های تولیدشده ضعف داریم؛ در این راستا تولید کتاب های دیجیتالی و مینی‌مال را دنبال می کنیم تا مخاطبان این بخش را به دست آوریم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نبودِ یک بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس، تاکید کرد: علاوه بر راه اندازی این بانک اطلاعاتی، باید انجمن نویسندگان دفاع مقدس را در همه استان ها تشکیل دهیم و شبکه های ارتباطی با نویسندگان و پژوهشگران این حوزه را برقرار کنیم.

وی کمبود کتب تاریخ دفاع مقدس را یکی از مشکلات پژوهشگران برای نگارش دانشنامه و پایان نامه دانست و اظهار داشت: همان‌گونه که شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید داشتند، دفاع مقدس یکی از ارکان و قوام انقلاب اسلامی است و شهدای ما انقلاب را به دنیا صادر کردند.

سرهنگ بایرامی در ادامه از اهالی قلم استان خواست از رویدادهای مهم تاریخی گیلان به‌ویژه نهضت جنگل و جبهه مقاومت غافل نشوند و متذکر شد: اگر ما در حوزه دفاع مقدس خوب وارد عمل نشویم، دشمن علاوه بر تحریف معارف و ارزش های دفاع مقدس، ذهن جوانان و نوجوانان را گرفتار شبهات می کند.

وی همچنین به کتاب های کودک و نوجوان حوزه دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه کتاب کودک و نوجوان نیز کم‌کار شده است؛ در این راستا می توانیم با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به تولید کتاب با زبان کودکانه کنیم و به معرفی شهدای کم‌سن و سال بپردازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار