مسئول سازمان جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) خبر داد؛

اجرای طرح شهید سلیمانی در لرستان با مشارکت ۲۳۵۵ تیم مراقبتی و حمایتی

سرهنگ ملک‌آرا گفت: دو هزار و ۳۵۵ تیم در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور کنترل شیوع کرونا در استان لرستان فعال هستند.
کد خبر: ۴۳۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ - 21December 2020

مشارکت دو هزار و  ۳۵۵ تیم مراقبتی و حمایتی در اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «عبدالوحید ملک آرا» مسئول سازمان جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: همراهی و ایثار جامعه پرستاری در سال‌های گذشته به‌خصوص در دوران دفاع مقدس، شاهدی محکم از هدفمندی و تعهد این قشر فرهیخته است.

وی تصریح کرد: ارزش و اهمیت کار این قشر زحمتکش وقتی آشکار و نمایان می‌شود که بدانیم توسعه پایدار بر محور انسان سالم استوار است و امروز جامعه پرستاری مبدّل به نیروی عظیمی شده که مسئولیت پر ارزش خود را با انگیزه‌های الهی در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا و رسیدگی ایثارگرانه و شبانه‌روزی جهت خدمت‌رسانی به بهبودی بیماران کرونایی به انجام رسانده است و وسعت حضورشان از جای جای مراکز درمانی و بهداشتی در ایران تا مراکز کوچک امدادی در جبهه مقاومت گسترده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به شروع طرح شهید قاسم سلیمانی افزود: طرح محله‌محور شهید سلیمانی با هدف پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ از ابتدای آذرماه سال جاری همزمان با شروع هفته بسیج به صورت سراسری توسط سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی به مرحله اجرا درآمد.

ملک آرا تصریح کرد: این طرح بر اساس تقسیمات قرارگاه عملیاتی استانی در ۱۳۸ محله با مشارکت سه هزار و ۱۷۰ نفر از بسیجیان در قالب هزار و ۳۴۴ تیم مراقبتی، ۳۰۶ تیم نظارتی و ۷۰۵ تیم حمایتی اجرا می‌شود که نیروها مشغول به انجام غربالگری، پایش و مراقبت رهگیری در استان لرستان هستند.

وی بیان کرد: ۳۳ هزار بسته معیشتی در کلیه نواحی شهرستان‌های استان جهت خانواده‌های بی‌بضاعت و کرونایی شناسایی شده در این طرح توسط کمیته حمایتی بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان توزیع شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی حاصل عقد یک تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و قرار است در قالب این طرح استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت محله‌محور و خانواده‌محور مورد ارزیابی قرار گیرند.

ملک آرا با اشاره به اینکه از زمان ایجاد محدودیت‌ها در استان از اول آذر تاکنون ۲۲ درصد مرگ و میر، ۵۶ درصد بستری و ۵۵ درصد موارد تست مثبت کرونا در استان لرستان کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار