سردار اشتری تشریح کرد

برنامه‌های جدید ناجا؛ از افزایش حضور پلیس در محیط‌های عمومی تا تقویت مرزبانی

فرمانده جدید نیروی انتظامی کشور برنامه‌های این نیرو در دوره تصدی خود را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ - 14March 2015

برنامه‌های جدید ناجا؛ از افزایش حضور پلیس در محیط‌های عمومی تا تقویت مرزبانی

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده جدید نیروی انتظامی در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید ناجا اظهار داشت: همه ما میدانیم که به فضل الهی نیروی انتظامی همواره در مسیر تحول و تکامل بوده و بهویژه در سالهای اخیر گامهای بلندی به سوی رشد و تعالی برداشته شده است.

وی با بیان این که رشد و پیشرفتهای حاصل شده مدیون همت و ایثار تک تک کارکنان و فرماندهی پیشین ناجا است، افزود: ما همه شاهد و شاکر مجاهدتها و تلاشهای بی دریغ سردار احمدیمقدم در دوران طولانی فرماندهی 10 ساله ایشان هستیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: از طرف خود و همه فرماندهان و کارکنان ناجا تایید و قبول این مجاهدتها و تلاشها از سوی رهبر فرزانه انقلاب را به حضور سردار احمدیمقدم تبریک عرض میکنیم.

اشتری با بیان این که نیروی انتظامی حافظ اصلی نظم و تامینکننده آرامش جامعه است، گفت: ناجا تلاش کرده تا با تکیه بر ظرفیتها و توانمندیهای خود و با نگاهی آیندهنگر و نظاممند، و با بهرهگیری از سرمایههای اجتماعی و مشارکتهای مردمی پاسخی مناسب و قابل قبول به نیازها و مطالبات اجتماع در حوزه نظم و امنیت بدهد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء فضای اسلامی و انقلابی با صیانت از کارکنان خدوم ناجا در سالهای گذشته توانست به شکوفایی استعدادها سرعت دهد، و اقتدار و محبوبیت را برای انجام هر چه بهتر ماموریتها به ارمغان آورد.

فرمانده ناجا ادامه داد: به فرمان فرمانده معظم کل قوا باید این راه ادامه یابد و تقویت شود؛ اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند همدلی و همکاری تمام نهادها و مقامهای کشور هستیم؛ چراکه امنیت عمومی یک تولید جمعی و یک کل تجزیهناپذیر است.

اشتری خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران بیش از این شایستگی برخورداری از محیطی امن و سرشار از آرامش و آسایش را دارند؛ و نیروی انتظامی وظیفه دارد که چتر نظم و امنیت را به گونهای فراگیر بر سر آحاد ملت برافراشته دارد.

وی ادامه داد: افزایش حضور مقتدرانه پلیس در عرصههای محیطهای عمومی و پاکسازی آن از معتادان، خردهفروشان موادمخدر و دیگر ناامنکنندگان محیط، همراه با صیانت از ارزشها میتواند موجب بالا رفتن هزینههای ارتکاب جرم، و برخورد قاطع با قانونشکنان شده، و به تداوم بهبود چهره عمومی شهرها از مظاهر بی بند و باری، ناهنجاریهای رفتاری و ناامنی منجر شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه اظهار داشت: تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جادهای و رعایتهای دقیق در بهبود خدمات انتظامی با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

سردار اشتری اضافه کرد: کشف سریعتر و به موقع جرایم بهویژه جرایمی که موجب تشویش اذهان و نگرانی عمومی میشود، و افزایش بهرهگیری از فناوریها و تجهیزات پیشرفته در کشف علمی جرم، در صدر برنامههای ناجا قرار داشته و دارد.

وی کمک به اجرای سیاستهای «اقتصاد مقاومتی» را یکی از اهداف ناجا برشمرد و گفت: ایجاد تحول در امر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ارتقای امنیت کسب و کار و سرمایهگذاری، و مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی با همکاری و هماهنگی قوه قضاییه و دولت از اولویتهای ناجا برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: برای تحقق چنین اهدافی باید همه ظرفیتها و توانمندیهای فردی و سازمانی بسیج شوند؛ و افزایش مهارتهای ارتباطی، آموزش رفتارهای موثرتر اجتماعی، ارتقای قابلیتها و مهارتهای حرفهای و تخصصی بهعنوان یک ضرورت در کنار شایسته گزینی باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار اشتری ادامه داد: توسعه بصیرت دینی و انقلابی، تلاش برای ایجاد سازمانی متدین، ارزشی و ولایت مدار و تهکین فرهنگ پاک دستی، پاک چشمی و پاک دلی در سازمان پیگیری خواهد شد تا پلیسی اخلاق مدار و پاسخگو، قانون مدار و منضبط برای ارائه خدمت بی منت به مردم بیش از گذشته به منافع ظهور برسد.

وی افزود: نیروی انتظامی همچنین مصمم است با توسعه سلامت اداری، ارتقای منزلت اجتماعی و صیانت از کارکنان، ارائه خدمات و بهبود معیشت و همچنین حمایت از کارکنان خدوم در عرصه اجرای ماموریت قدردان تلاش و مجاهدت آنان باشد.

فرمانده ناجا برقراری ارتباط مستمر با نخبگان، اندیشمندان و صاحبنظران را یکی از رویکردهای مهم ناجا برشمرد و گفت: بهرهگیری از مشورت و همکاری جامعه علمی کشور برای توسعه فضای علمی، فکری و پژوهشمحوری در ناجا، نوسازی پلیس و توسعه فناوریهای نوین در کنار ایجاد مرجعیت علمی و حرفهای، موجب هوشمندی پلیس و ایجاد پلیس هوشمند میشود.

سردار اشتری در پایان تأکید کرد: امروز در نیروی انتظامی اراده و ظرفیت انجام کارهای بزرگ و اساسی فراوان وجود دارد؛ از این رو حرکت در مسیر تعالی فردی و سازمانی و پیگیری اقدامات شایسته دوران تصدی سردار احمدیمقدم با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار