یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

شهید «قاسم سلیمانی»؛ قهرمان شکست استکبار

در جاودانگی سرباز ولایت همین بس که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «شهید سلیمانی، هم در زمان زنده بودنش استکبار را شکست داد، هم با شهادتش شکست داد؛ این‌ها ادعا نیست، این‌ها چیز‌هایی است که اثبات‌شده است.»
کد خبر: ۴۳۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰ - 22December 2020

سردار «شهید سلیمانی»؛ قهرمان شکست استکبارگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ سمانه حسن‎خانی؛ جمهوری اسلامی ایران در میان کشور‌های خاورمیانه تنها کشوری است که پیش از دوران انقلاب اسلامی و در زمان جنگ هشت ساله تحمیلی با روحیه مقاومت، وحدت و همبستگی در برابر قدرت پوشالی استکبار جهانی و چند کشور زورگوی غربی ایستادگی کرد.

در زمانی که ملت‌های دربند و ستم‌دیده جسارت و توان مقابله با زورگویی‌های استکبار را نداشته و فقط در برابر آن سکوت می‌کردند؛ ملت بزرگ ایران بود که زیر پرچم برافراشته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) قیام کردند و با تکیه بر قدرت ایمان علیه حکومت زورگویان به پیروزی رسیدند.

ملت بزرگ ایران با جهاد و مقاومت «دفاع مقدس» را به عنوان نماد شکست ننگین استکبار در جهان معرفی کردند و امروز که ۴۰ سال از آن دوران اقتدار می‌گذرد، هنوز هم هر اتفاقی در این کشور بزرگ رخ می‌دهد ناخودآگاه دوران هشت سال دفاع و مقاومت برای نسل امروز تداعی می‌شود.

مردانی از جنس سردار سلیمانی‌ها، صیادها، باقری‌ها، همت‌ها، باکری‌ها، بابایی‌ها و بسیاری از مردان گمنام این مرز و بوم با تمام توان در برابر دشمنان زورگو و رژیم بعث عراق ایستادگی کردند و به پیروزی غرور‌آفرینی دست یافتند که کل معادلات منطقه‌ای و جهانی را تغییر داد.

حاج قاسم سلیمانی که در سال گذشته از سوی رژیم بزدل و ترسوی تروریست ایالات متحده آمریکا ترور شد یکی از مردان بزرگ این آب و خاک بود و امروز به یک چهره بزرگ بین‌المللی تبدیل شده است و به عنوان محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.

این شهید بزرگوار برای عزت اسلام و مظلومان جهان همواره تلاش می‌کرد و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد. این شهید در دوران دفاع مقدس فرماندهی عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج را بر عهده داشت و با پایان یافتن جنگ در سال ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی درگیر جنگ با اشراری شد که از مرز‌های شرقی کشور هدایت می‌شدند.

سردار سلیمانی در ۱۳۷۹ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد و در فعالیت برون‌مرزی ایران نقش کلیدی در خاورمیانه به ویژه در ناآرامی‌های منطقه‌ای را ایفا کرد.

پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سردار سلیمانی با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت و نقش پررنگی در دفاع از مردم بیگناه سوریه در مقابل گروهک تروریستی داعش داشت. او و یارانش در بیشتر عملیات‌ها حضور داشتند و حافظ مقام حرم حضرت زینب (س) و مردم بیگناه سوریه شدند.

در این میدان نبرد نقش سردار سلیمانی در متحد کردن نیرو‌های مقاومت بسیار تاثیرگذار بود، به گونه‌ای که سربازان زینبیون، کشمیر، فاطمیون افغانستان، جیش الشعبی سوریه، هسته مقاومت لبنان، هسته مقاومت فلسطین و حشدالشعبی عراق همه برای یک هدف واحد مبارزه کردند و امروز ایران اسلامی که به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل شده و نقش تعیین کننده در منطقه دارد مدیون حاج قاسم و یاران شهیدش است.

در جاودانگی این سرباز ولایت همین بس که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «شهید سلیمانی، هم در زمان زنده بودنش استکبار را شکست داد، هم با شهادتش شکست داد؛ این‌ها ادّعا نیست، این‌ها چیز‌هایی است که اثبات‌شده است. در زمان زنده بودنش استکبار را شکست داد، دلیلش اینکه رئیس‌جمهور آمریکا آمد گفت: ما هفت تریلیون دلار خرج کردیم در عراق و هیچ چیز گیرمان نیامد؛ [حتی]مجبور شد شب تاریک بیاید یک وقتی در یک پایگاه آمریکایی در عراق بنشیند و برود.  این را همه‌ی دنیا قبول کردند که آمریکا در عراق و سوریه بخصوص در عراق به مقاصد خودش نرسیده؛ چرا؟ چه کسی در این قضیه فعال بود؟ قهرمان این کار سلیمانی بود؛ بنابراین در زمان حیاتِ خودش این‌ها را شکست داد.

پس از شهادت هم دشمنان را شکست داد. این تشییعی که در ایران شد، تشییع عجیب و واقعاً فراموش‌نشدنی‌ای [بود]؛ و همچنین تشییع میلیونی‌ای که در عراق شد؛ در نجف، در بغداد ایشان تشییع شد، تشییع میلیونی عجیبی؛ ایشان و شهید ابومهدی مهندس با همدیگر تشییع شدند. در واقع این تشییع، و بعد بزرگداشت‌ها، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد. این‌هایی که در جنگ نرمِ استکبار برجسته‌اند و در واقع آن‌ها هستند که دارند فعالیت میکنند و ژنرال‌های جنگ نرم آمریکا و استکبار هستند، اصلاً متحیر ماندند که این چه وضعی است؛ این که بود، این چه بود؛ این چه حرکت عظیمی است که آن‌ها را شکست داد.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار