رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

کاهش ۱۹ درصدی جانباختگان تصادفات در سال ۱۳۹۸/ بکارگیری بیش از ۱۰ هزار پلیس در حوزه مقابله با کرونا

سردار هادیانفر گفت: بیش از ۱۰ هزار نیروی پلیس در هزار و ۹۵۸ نقطه در سراسر کشور در حوزه مقابله با کرونا مستقر هستند.
کد خبر: ۴۳۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ - 22December 2020

کاهش ۱۹ درصدی جانباختگان تصادفات در سال ۱۳۹۸به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پلیس راهور در چهار حوزه مدیریت ترافیک در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، تسهیل در تردد‌ها در طول شبانه‌روز به‌خصوص اعمال تردد‌ها به دلیل کرونا، ارائه خدمات در بخش گواهینامه، پلاک‌گذاری و کاهش سوانح که ۱۸ دستگاه وظیفه دارند، فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌ها بعد از دو سال افزایش تصادفات، در سال ۱۳۹۸ کاهش تصادفات را شاهد بودیم؛ همچنین امسال بر اساس آمار‌های پزشکی قانونی و با توجه به کاهش ۴۰ درصدی تردد‌ها شاهد کاهش ۱۳درصدی جان‌باختگان در هشت ماهه امسال بودیم و هزار و ۷۲۰ نفر کاهش فوتی‌ها را داشتیم.

افزایش تردد‌های درون‌شهری در ایام کرونا
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تردد‌های درون‌شهری در ایام کرونا افزایش داشته است، گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۹ درصد کاهش جان‌باختگان را شاهد بودیم.

سردار هادیانفر افزود: با توجه به اینکه طرح ترافیک زمستانی آغاز است، ۱۱۰ گردنه برف‌گیر در سراسر کشور داریم که امروز بیش از ۴۰ هزار نفر در قالب طرح زمستانی به صورت شبانه‌روز به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال بیش از ۶۷۰ هزار خودرو نو شماره‌گذاری شدند؛ همچنین در حوزه نقل و انتقال، دو میلیون و ۹۳۲ هزار دستگاه خودرو در ۹ ماهه امسال انتقال یافته‌اند که رشد سه درصدی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۲۳ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که بخشی از آن‌ها در سن فرسودگی هستند، گفت: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار خودرو و امسال ۹ هزار خودرو اسقاط شدند که این آمار مورد قبول نیست.

سردار هادیانفر با اشاره به راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی برای تعویض پلاک اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوبت در اختیار در مردم قرار گرفته است.

صدور بیش از ۴۸۰ هزار مورد گواهینامه جدید
این مقام ارشد انتظامی در خصوص صدور گواهینامه جدید عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۸۱ هزار و ۲۷۴ مورد صدور جدید گواهینامه داشتیم؛ همچنین مسن‌ترین فردی که گواهینامه موتورسیکلت گرفته است ۷۴ سال سن داشته است.

وی گفت: در ۲۱۱ شهر به دلیل شیوع کرونا آموزش‌های تئوری در آموزشگاه‌ها برگزار نمی‌شود و مهارت‌های عملی با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ همچنین برنامه‌ای برای آموزش آنلاین در بخشی از آموزشگاه‌ها در حال آزمایش است که پس از تکمیل در اختیار تمامی آموزشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هشت هزار و ۷۸۴ راننده در مرز نمره منفی قرار دارند، افزود: این رانندگان باید شش ماه تخلف نکنند تا این نمرات منفی پاک شود.

۱۰۰ درصد جریمه‌شدگان پیامک دریافت می‌کنند
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷۵ میلیون اعمال جریمه ثبت شده است، بیان کرد: ۶۰ درصد اعمال جریمه‌ها به صورت سیستمی است و ۱۰۰ درصد کسانی که جریمه می‌شوند پیامک دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکید شده هیچ خودرویی به دلیل جریمه یک میلیونی توقیف نشود، گفت: به دنبال این هستیم که یک میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در سال گذشته بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای اعمال جریمه به حساب خزانه واریز شده است. 

سردار هادیانفر با بیان اینکه دو میلیون و ۱۷۵ هزار تذکر لسانی داده شده است، عنوان کرد: محور‌های شمالی بیش از ۷۵ درصد، شهر‌های زیارتی ۶۵ درصد و به طور متوسط در کل کشور ۳۰ درصد کاهش تردد را داشتیم.

اعمال جریمه برای ۹۰۰ هزار خودرو
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۷۴ مورد اعمال جریمه صورت گرفته است، گفت: این مقدار جریمه برای ۹۰۰ هزار خودرو انجام شده است؛ همچنین ۶۰ درصد جریمه‌ها توسط همکارانم و ۴۰ درصد توسط دوربین‌ها ثبت جریمه شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در ۲۴ ساعت هر وسیله در حوزه کرونا فقط یک بار جریمه می‌شود و جریمه‌های کرونایی پس از چندین مرحله تاکید یا اصلاح می‌شود.

بکارگیری بیش از ۱۰ هزار پلیس در حوزه مقابله با کرونا
سردار هادیانفر اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار نیروی پلیس در هزار و ۹۵۸ نقطه در سراسر کشور در حوزه مقابله با کرونا مستقر هستند؛ همچنین دو هزار گشت پلیس در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی موتورسیکلت به دلایل قانونی توقیف شدند، گفت: با تدابیر صورت‌گرفته تاکنون ۹۷ هزار دستگاه موتورسیکلت ترخیص شده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار ۶۵ درصدی موتورسیکلت‌سورانی که به دلیل ضربه مغزی فوت شده‌اند، افزود: در شهر‌های شمالی ۸۵ درصد از فوتی‌های تصادفات، موتورسیکلت‌سواران و عابرین پیاده هستند؛ لذا از تمامی موتورسواران درخواست دارم که از کلاه ایمنی استفاده کنند.

سردار هادیانفر بیان کرد: با توجه به منع تردد‌ها باید زمان بازگشت‌ها به خانه مدیریت شود؛ اگر قرار باشد که طرح ادامه داشته باشد به دلیل پیک ترافیکی که وجود دارد به وزارت کشور پیشنهاد دادیم که منع تردد از ساعت ۲۲ باشد؛ اما هنوز این موضوع از سوی وزارت کشور تایید نشده است.

نیروی انتظامی حسابی تحت عنوان جریمه ندارد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص واریز جریمه به حساب نیروی انتظامی گفت: اعمال جریمه طبق ماده ۲۳ به حساب خزانه است و نیروی انتظامی حسابی تحت عنوان جریمه در بانک‌ها ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره واریز بخشی از جریمه کرونایی به حساب ناجا اظهار داشت: دولت با اعمال جریمه کرونا به دنبال کسب درآمد نیست و این جریمه بیشتر بازدارنده است.

حمایت پلیس از تولید موتورسیکلت‌های برقی
سردار هادیانفر در پایان عنوان کرد: از تولید موتورسیکلت‌های برقی حمایت می‌کنیم، اما تولیدکنندگان باید به گونه‌ای عمل کنند که تولیدشان مورد استقبال مردم قرار گیرد؛ این در حالی است که زیرساخت‌های ما امروز برای حضور موتورسیکلت‌های برقی در جامعه بسیار کم است.

انتهای پیام / 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار