دبیر بخش خیابانی و محیطی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت:

بخش محیطی «تئاتر مقاومت» به طور آنلاین برگزار می‌شود

نصیری گفت: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال بلیط‌های حضور در جشنواره مجازی تئاتر مقاومت را تهیه کنند.
کد خبر: ۴۳۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ - 22December 2020

به گزارش گروه بخش محیطی «تئاتر مقاومت» به طور آنلاین برگزار می‌شودفرهنگ و هنر دفاع‌پرس، برنامه پرده آخر با موضوع بررسی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، در ارتباط تلفنی با داریوش نصیری (استاد دانشگاه و دبیر بخش خیابانی و محیطی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

داریوش نصیری در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» اظهار داشت: هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در بازه زمانی ۲۸ آذر تا اول دی هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در محوطه تالار وحدت برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایش‌های مختلف این رویداد – بخش محیطی – در فضای آزاد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شوند.

دبیر بخش خیابانی و محیطی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت ادامه داد: نمایش‌های این جشنواره علاوه بر اجرای حضوری به صورت آنلاین هم در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که ۲۲ گروه نمایشی در بخش خیابانی و محیطی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارند، عنوان کرد: اجرا‌های محیطی تنها بخش از جشنواره مقاومت هستند که در فضای غیر آنلاین هم برگزار می‌شود، در حالی که تمام بخش‌های این جشنواره در فضای مجازی برگزار می‌شوند.

نصیری با اشاره به این که اجرا‌های محیطی در محوطه تالار وحدت برگزار می‌شوند، افزود: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال بلیط‌های حضور در جشنواره مجازی تئاتر مقاومت را تهیه کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های نمایشی و اصحاب رسانه برای تماشای اجرا‌های این دوره بلیط رایگان دریافت می‌کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: عموم مخاطبان می‌توانند با تهیه بلیط ۵ هزار تومانی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۴ بخش‌های مختلف جشنواره را تماشا کنند.

وی با اشاره به این که نمایش‌های خیابانی به صورت برخط در سامانه‌های مختلف منتشر می‌شوند، تصریح کرد: افرادی که بلیط جشنواره را تهیه کرده‌اند، می‌توانند اجرا‌های حضوریِ بخش محیطی را هم به تماشا بنشینند.

داریوش نصیری افزود: در این دوره از جشنواره علاوه بر نمایش‌های صحنه‌ای روزانه دو ورکشاپ و کارگاه تخصصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که دیگرگونه‌های نمایش محیطی در این دوره از جشنواره حضور ندارند، توضیح داد: نمایش خیابانی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و خوشحالم که امروز یک جشنواره ملی تئاتر در ایران در فراخوانِ رسمی خود به اجرای عمومی بخش خیابانی تئاتر توجه می‌کند.

این فعالِ تئاتر افزود: بسیاری از فعالان نمایش خیابانی با بی‌مهری‌های مسئولان فرهنگی هنری مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار