روحانی در جلسه هیات دولت:

بودجه سال ۱۴۰۰ نشانگر عبور از مشکلات خواهد بود/ رشد اقتصادی مثبت می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه سال جدید نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است، گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ نشانگر عبور از مشکلات خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ - 23December 2020

بودجه سال 1400 نشانگر عبور از مشکلات خواهد بود/ رشد اقتصادی مثبت می‌شودبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت اظهار داشت: علی‌رغم تمام فشار‌هایی که به واسطه تحریم‌های دشمنان و همچنین آثار مخرب ناشی از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌ایم، توانستیم مشکلات را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر بگذاریم.

روحانی در ادامه افزود: بودجه سال جدید با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود؛ بودجه سال ۱۴۰۰ نشانگر عبور از مشکلات جاری کشور است؛ به زودی شاهد تحول در عرصه اقتصادی خواهیم بود. علی‌رغم تمام مشکلات رشد اقتصادی ما مثبت می‌شود.

رئیس‌ جمهور به جلسه مشورتی دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: دیروز با رئیس مجلس، رئیس کمیسیون تلفیق و برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای داشتیم و با مباحثی مطرح کردیم که نشان داد نظرات دو طرف به هم نزدیک‌تر شده است.

روحانی با اشاره به مسئله مبارزه با کرونا، اظهار داشت: هیچ نگرانی در خصوص مقابله با کرونا برای آینده نداریم و حتی برای تولید و تهیه واکسن پا به پای دنیا حرکت کردیم. در هفته‌های گذشته موج سوم کنترل شد و حدود ۵۰ درصد فوتی‌های ما کاهش یافت و حتی در زمینه واکسن همه اقدامات انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: هم بانک مرکزی و هم وزارت بهداشت همه توان خود را بکار گرفته‌اند و برنامه‌ریزی کردند. هم واکسن از خارج تهیه خواهد شد و هم در ماه‌های آینده تلاش می‌کنیم واکسن به تولید برسد.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه یکی از اهدافی که از آغاز دولت یازدهم دنبال کردیم بخش سلامت مردم است، گفت: در مجموع در طول این هفت سال توان ما و تخت‌های بیمارستانی نسبت به قبل از سال ۹۲ دو برابر شده است یعنی ۳۶ هزار تخت جدید آماده شده است. ۵۰ درصد تخت‌های قدیمی بازسازی شده است. توانمندی ما در بخش بهداشت و درمان در این دولت دو برابر کل تاریخ ایران است.

روحانی تاکید کرد: هدف و تلاش دولت از سویی کاهش آثار جنگ اقتصادی و از سوی دیگر پایان دادن به تحریم ظالمانه است. امیدواریم هر روز بتوانیم تحریم را بشکنیم. اگر تحریم را بشکنیم صهیونیست‌ها، ارتجاع و تندروهای آمریکا را شکستیم.

وی افزود: برخی می‌گویند چقدر شما عجله دارید برای رفع تحریم که انگار این عده وضع‌شان خوب است. مردم روزانه و ساعتی فشار تحریم را تحمل می‌کنند اما برخی اصرار دارند آمریکا تطهیر کنند و بگویند آمریکا خوب است و دولت بد است.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: ما دو موجود مجنون در تاریخ داشتیم که یک مجنون صدام بود که جنگ نظامی را به ما تحمیل کرد و یک مجنون هم ترامپ است که جنگ اقتصادی را تحمیل کرده است. ما در جنگ نظامی پیروز شدیم و در کنار هم متفق و متحد بودیم. صبرکردیم تا آن مجنون به دار آویخته شد. سرنوشت ترامپ بهتر از صدام نخواهد بود. دیدیم که مردم ایران چطور با ایستادگی در مقابل آنهایی که می‌خواستند ما را بشکنند، آنها را شکستند.

روحانی گفت: ما نگذاشتیم جنگ اقتصادی به هدفش برسد. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اول نباید بگذاریم تحریم اثرش را بگذارد. هدف تحریم این بود که نظام را بشکند و در همان سال ۹۷ پایان نظام را جشن بگیرد. خب شکست خوردند و منزوی شدند و هر وقت به سازمان ملل آمدند حتی دوستان سنتی‌شان آنها را یاری نکردند.

وی با اشاره به اینکه اصول چارچوب بودجه به گونه‌ای است که می‌تواند برای سال آینده دستگیری بسیار خوبی برای قشر کم برخوردار داشته باشد عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های بودجه این است که افزایش حقوق حقوق بگیران، بازنشسته‌ها و مستمری بگیران در آن تصریح شده است و ما افزایش حدود ۲۵ درصدی را پیش بینی کردیم. برای همسان‌سازی هم اقداماتی انجام شده و همچنین برای افرادی که باید به آن‌ها در زمینه مبارزه با فقر مطلق کمک شود رقم قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

رئیس جمهور همچنین گفت: صنعت نفت هم تحرک خواهد داشت که در بودجه مشهود است و ما تولید و صادرات نفت را با شرایط سال آینده پیش بینی کرده ایم و تحرکی در رشد اقتصادی بوجود خواهد آورد. همچنین منابعی که مورد نیاز ما است چه ارزی و چه ریالی را برای ما بوجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: در بودجه ارزش پول ملی ما هم مد نظر بوده چرا که برای اینکه اقتصاد در سال آینده ثبات بیشتری را شاهد باشد این موضوع حائز اهمیت است. ان‌شاءالله بتوانیم با چابک سازی دولت و واگذاری سهام و توسعه بازار سرمایه گام مهمی برداریم. بورس امسال نقش ارزشمندی برای شادابی اقتصادی داشت. البته طبیعت آن هم همین است که فراز و نشیب دارد و به نقطه ثبات می‌رسد، ولی در مجموع وقتی با گذشته مقایسه می‌کنیم حرکت خوبی داشته و بازار مهمی برای جامعه ما است.

رئیس جمهور در پایان با تبریک ایام میلاد حضرت عیسی (ع) خاطرنشان کرد: این ایام مبارک برای پیروان آن پیامبر بزرگوار مسیحیان هم وطن و همه بشریت جای تبریک دارد چرا که حضرت عیسی (ع) پیامبر صلح و دوستی و مهربانی بود. خوشحالیم که هنوز آثار آن بزرگوار در اذهان و زندگی بشریت تأثیرگذار است و اخلاقی که امروز در جوامع انسانی مشاهده می‌کنیم بخش بزرگی را مدیون پیامبران آسمانی از جمله حضرت عیسی (ع) است که تولد و سراسر زندگی‌اش معجزه بود و بشارت اسلام و پیامبر اسلام (ص) را هم ایشان داده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار