کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«جبهه مقاومت» با شهادت سردار سلیمانی به «جنبش اجتماعی مقاومت» تبدیل شد

حسین کنعانی‌مقدم به تشریح چگونگی تشکیل جبهه مقاومت توسط سردار سلیمانی پرداخت و گفت: کار مهمی که شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام داد، این بود که جبهه مقاومت به جنبش اجتماعی مقاومت تبدیل شد.
کد خبر: ۴۳۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲ - 26December 2020

«جبهه مقاومت» با شهادت سردار سلیمانی به «جنبش اجتماعی مقاومت» تبدیل شد«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با اشاره به اینکه شهید سلیمانی تمام خوبی‌های شهدای دفاع مقدس را در خود داشت، درباره نقش تاثیرگذار وی در تامین امنیت منطقه اظهار داشت: کاری که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرد، فراتر از بحث مبارزه با تروریست بود در حالیکه در رسانه‌ها فقط به این بُعد پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی ابتدا هسته‌های مقاومت در منطقه را شناسایی و سپس تقویت کرد و به‌سوی قدرتمند شدن هدایت‌شان کرد و سپس هسته‌ها را به حلقه‌های مقاومت تبدیل کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: شهید سلیمانی سپس با اتصال این حلقه‌ها، زنجیره مقاومت را ایجاد کرد و در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که در سوریه و عراق این حلقه‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند؛ پس از این بود که حاج قاسم سلیمانی زنجیره مقاومت را به جبهه مقاومت تبدیل کرد که نهاد‌های حاکمیتی به آن پیوستند.

کنعانی‌مقدم تاکید کرد: کار مهمی که شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام داد، این بود که جبهه مقاومت به جنبش اجتماعی مقاومت تبدیل شد؛ یعنی تمام کسانی‌که در مقابل استکبار ایستاده‌اند و حتی آزادیخواهان دنیا خودشان را در یک جنبش اجتماعی مقاومت قرار دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه نگرانند که نفوذ این جنبش (جنبش اجتماعی مقاومت) تبدیل به انتفاضه‌های مختلف در منطقه شود.

گفت‌وگو از سید احمد رضا علوی 

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار