روحانی:

زیرساخت تامین زنجیره سرد انتقال واکسن کرونا فراهم شد

رئیس جمهور گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی کشوری زیر ساخت لازم برای تامین زنجیره سرد انتقال واکسن فراهم شده است.
کد خبر: ۴۳۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ - 24December 2020

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، کمیته‌های تخصصی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست امروز (پنجشنبه) به ریاست رئیس جمهور، پس از ارائه گزارشی از چگونگی اجرای طرح جامع مقابله با کرونا بویژه در شب یلدا و آمار میزان مبتلایان و فوتی‌ها و کنترل بیماری در شهر‌های مختلف، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ناپایدار در برخی شهر‌های نارنجی، برنامه رسیدن به وضعیتی پایدار در این شهر‌ها را طی هفته‌های آتی، ارائه کردند.

روحانی پس از ارائه این برنامه، با قدردانی از همکاری و همراهی مردم و تلاش مسوولان ذیربط برای پایداری شهر‌های نارنجی و زرد اظهار داشت: اگر چه در خصوص برآورد میزان رعایت‌ها و مراقبت‌ها در خصوص شب یلدا هنوز کمی زود است، اما با توجه به گزارش‌های اولیه، می‌توانیم امیدوار باشیم که با تداوم مراعات مردم، در شهر‌هایی که در مورد آن‌ها هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد، به یک وضعیت پایدار و امیدوارکننده‌ای برسیم.

رئیس جمهور همچنین به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ماموریت داد استان‌هایی را که با برنامه ریزی‌های دقیق و جامع موفق شدند سریعا آمار مبتلایان و فوتی‌ها را کاهش و وضعیت آن استان‌ها را به نارنجی و زرد تغییر دهند، به عنوان الگو‌های موفق به افکار عمومی معرفی و برنامه ریزی‌ها آن‌ها را در دیگر مناطق ناپایدار اجرا کنند.

روحانی تاکید کرد که در کنار مراعات مردم، دولت قصد دارد مدیریت‌های موفق در این عرصه را مشخص و آن‌ها را مورد تشویق قرار دهد.

روسای کمیته‌های تخصصی ستاد در ادامه این جلسه گزارش‌های خود را در مورد روند تولید واکسن در داخل و خرید آن از خارج ارائه کردند و همزمان کمیته تبلیغات نیز در این عرصه، گزارشی را در خصوص فعالیت برخی رسانه‌های خارج از کشور و کمپین‌های هدفمند و هدایت شده در شبکه‌های مجازی در زمینه واکسن ارائه کرد.

رئیس جمهور در پی این گزارش تاکید کرد که وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای تامین واکسن چه از داخل و چه از خارج بکار گرفته و مردم مطمئن باشند همانطور که اجازه ندادیم تحریم‌های تحمیلی، روند مقابله با کرونا در کشور را با مشکل مواجه کند و حتی از بسیاری از کشور‌هایی که در تحریم اقتصادی نیز نیستند، موفق‌تر عمل کردیم، واکسن نیز علی‌رغم شرایط تحریمی و اشکال‌تراشی آمریکا حتما تامین و در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه وزارت بهداشت فهرست اولویت بندی افرادی را که می‌بایست واکسن دریافت کنند، تهیه کرده است، افزود: افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کسانی که دچار بیماری‌های صعب العلاج هستند و همچنین کادر بهداشت و درمان که مستقیما باکرونا ارتباط دارند در اولویت دریافت واکسن هستند.

رئیس جمهور گفت: توزیع واکسن بین سایر گروه‌ها ادامه خواهد یافت تا زمانی که واکسیناسیون کشور کامل و اطمینان حاصل شود که با ایمنی جمعی ناشی از واکسن، زنجیره انتقال ویروس قطع خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی کشوری زیر ساخت لازم برای تامین زنجیره سرد انتقال واکسن فراهم شده است.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: حمایت کامل از تولید واکسن داخلی از اولویت‌های اصلی دولت خواهد بود و بسیار امیدواریم که واکسن داخلی با استاندار‌های لازم در دسترس قرار گیرد.

روحانی اظهارداشت: مردم شریف بی تردید اسیر جوسازی و فضاسازی رسانه‌های خارجی نخواهند شد؛ همان رسانه‌هایی که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در عملیاتی روانی در قالب بزرگنمایی و برجسته سازی برخی آمار از جمله شمار مبتلایان و فوتی ها، کوشیده اند دستاورد‌ها و برنامه‌های کشور را در حوزه مقابله با کرونا، به حاشیه برانند.

وی گفت: جالب است که این رسانه‌ها هنگامی که همین برنامه‌ها از سوی دیگر کشور‌های پیشرفته تکرار می‌شود، سکوت می‌کنند. هر بار در خیزش‌های کرونا ملت شریف به خوبی مشاهده می‌کنند که ایران پیش قدم مهار این موج‌ها قبل از کشور‌های پیشرفته دنیا بوده و امروز که آمار فوتی‌ها و شمار مبتلایان در بسیاری از کشور‌های مدعی، در حد نگران کننده قراردارد، ایران موفق به مدیرت موج سوم شده است و در همین راستا این رسانه‌ها اکنون با موضوع واکسن درصدد جوسازی هستند که مردم آگاه قطعا اسیر این جوسازی نخواهند شد چرا که ما هم در زمینه تولید و هم در زمینه تامین اقدامات موثر را دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور همچنین در پی ابراز نگرانی‌هایی از برخی دورهمی‌ها و برگزاری مراسم سوگواری دهه‌های فاطمیه، از محبان حضرت فاطمه (س) و اهل بیت (ع) خواست ضمن گرامیداشت ایام سوگواری به همان نحوی که در ماه محرم و صفر با شور و حرارت، اما توام با رعایت پروتکل‌ها انجام شد، رعایت دقیق پروتکل‌ها را اولویت نخست برنامه‌های ایام سوگواری قرار دهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها