مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه لرستان و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس/ استفاده از ظرفیت خانواده‌های شهدا در نگارش کتب

سرهنگ محسن رشیدی گفت: مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مابین دانشکده ادبیات دانشگاه لرستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با موضوع حمایت این اداره کل از نگارش ۱۰ پایان نامه رشته ادبیات پایداری در طی سه سال فراهم شده است.
کد خبر: ۴۳۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ - 24December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های لرستان در دیدار با «سید موسی خادمی» استاندار لرستان و رئیس شورای هماهنگی دفاع مقدس لرستان به تشریح فعالیت‌های چند ماه اخیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری چندین کتاب اعم از تاریخ شفاهی، خاطرات و آثار پژوهشی دفاع مقدس آماده چاپ شده اند که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال چاپ و رونمایی خواهند شد.

وی به استفاده از ظرفیت خانواده‌های شهدا برای نوشتن زندگینامه و خاطرات شهدا اشاره کرد و افزود: هر خانواده شهید می‌تواند زندگینامه شهید خود را بنویسید و یا  از چاپ کتاب مرتبط با شهدا حمایت مالی کند.

رشیدی گفت: چاپ کتاب‌های مرتبط با شهدا توسط خانواده‌ها و یا با حمایت مالی آنها تاثیرات معنوی  عمیقی بر خانواده ها و یادآوری رشادتها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس دارد و گامی موثر در حفظ یاد و نام شهدا است.

وی به بحث حمایت ادارات از نگارش کتب مرتبط با شهدا پرداخت و تصریح کرد: دفاع مقدس مربوط به قشر خاصی  نیست و همه اقشار گروهها و اصناف و ادارات در دوران دفاع مقدس نقش داشته‌اند و هر سازمان و اداره می‌تواند از تالیف و نشر کتاب شهدای مرتبط با خود حمایت کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مصوبات جلسات گذشته شورای هماهنگی دفاع مقدس لرستان در خصوص حمایت دانشگاه‌های استان از چاپ کتب دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان کرد: در دانشگاه لرستان رشته‌های ادبیات پایداری و جغرافیای پایداری تدریس می‌شود و مقدمات انعقاد تفاهم نامه ای مابین دانشکده ادبیات دانشگاه لرستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با موضوع حمایت این اداره کل از  نگارش ده پایان نامه رشته ادبیات پایداری در طی سه سال فراهم شده است.

این مسئول  از پیگیری طرح نامگذاری کوچه‌ها و خیابانهای شهرهای استان با نام شهدا از همه اقشار،  گروهها و یگانها خبرداد و گفت: در المانهای شهری باید به استفاده از تمثال مبارک شهدا بیشتر توجه شود.

در ادامه «سید موسی خادمی» استاندار لرستان از پیشنهادات مطرح شده توسط سرهنگ «رشیدی» استقبال کرد و اظهار داشت:  دستور می‌دهیم «کشکولی» معاون توسعه منابع انسانی استانداری در اولین جلسه شورای اداری مسائل مطرح شده را بیان کند.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه لرستان و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس/ استفاده از ظرفیت خانواده های شهدا در نگارش کتب

در این جلسه سرهنگ رشیدی با اهدای لوحی از طرف سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تجلیل کرد.

این لوح به پاس همکاری و حمایت استاندار در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس به ویژه  همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس لرستان به وی اهدا شد.

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار