مستندهای «روایت فتح» برنده جایزه‌های جشنواره سینما حقیقت

دو مستند از گروه مستند روایت فتح برنده جایزه‌های چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت شدند.
کد خبر: ۴۳۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ - 25December 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره، در یک اختتامیه آنلاین به کار خود پایان داد.

مهدی شامحمدی کارگردان مستند «هجده هزارپا» درباره حس و حال خود از دریافت این جایزه در این مراسم گفت: در سال‌های آخر جایزه شهید آوینی، اتفاق بدی برای این جایزه رقم خورد. تمهید آقای طباطبایی نژاد برای ادغام آن با جشنواره سینما حقیقت این جایزه را زنده نگه داشت. آن زمان این جشنواره رو به افول می‌رفت و این بهترین تصمیم برای آن بود. خوشحالم که اکنون جایزه شهید آوینی را در دست دارم. امیدوارم این تصمیم‌های درست ادامه پیدا کند و روند بهتری را برای آن شاهد باشیم.

مستندهای «روایت فتح» برنده جایزه‌های جشنواره سینما حقیقت

این فیلم توانست از سوی هیات داوران بخش جایزه شهید آوینی جشنواره سینما حقیقت که عبارت بودند از محمدحسین حقیقی، محمد داوودی و پژمان لشگری‌پور ، تندیس طلایی را کسب کند.

«هجده هزارپا» روایتی است پر از قصه های کوچک و بزرگ، منسجم از چند سال محاصره یک شهر شیعه نشین در سوریه و روایت امیدی که باید زنده بماند.

«قطعه 19» مسعود دهنوی موفق به دریافت جایزه دوم بخش ویژه کرونا در چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت با هیئت داورانی از جمله مهرداد اسکویی، احمد الستی و محمد کیاسالار شد.

مستندهای «روایت فتح» برنده جایزه‌های جشنواره سینما حقیقت

این مستند روایت‌گر مرگ است در ایام کرونا که در گروه مستند روایت فتح تهیه شده است. مسعود دهنوی کارگردان مستند «قطعه 19» گفت: مستندسازان معمولا اولین کسانی هستند که در بحران‌ها برای ثبت مسائل به طور ویژه حضور دارند و ترس از دچار شدن به بحران را از خود دور می‌کنند. برای مستندسازان بحران، ثبت لحظات مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها