«بصیرت‌افزایی» از مصادیق میثاق با ولایت فقیه است

شناخت ولی فقیه بدون بصیرت‌افزایی ممکن نیست. وقتی ادعا می‌کنیم که پشتیبان ولی فقیه هستیم و بصیرتی نداریم تا شرایط کنونی را بشناسیم، به بیراهه خواهیم رفت.
کد خبر: ۴۳۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲ - 28December 2020

«بصیرت‌افزایی» از مصادیق میثاق با ولایت فقیه استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ روز نهم دی در تقویم رسمی ما با عنوان روز «بصیرت و میثاق با ولایت فقیه» ثبت شده است. در این روز مردم انقلابی ایران با حضور میلیونی خود بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی پیمان بستند و نشان دادند که حکومت اسلامی بر پایه مردم و رهبری بنا شده است و هر کس بخواهد این دو اصل را متزلزل کند محکوم به شکست است.

وقایع سال 1388 اثبات کرد وقتی امام خمینی (ره) فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد.» تنها یک هشدار نبود، بلکه خطری حتمی در رها کردن ولی فقیه وجود دارد که اُس و اساس نظام اسلامی را به هم می‌ریزد. مگر می‌توان حکومت اسلامی را بدون ولایت فقیه تصور کرد.

این سوال که چرا کسانی که در سال 1388 با تحریک عوامل بیگانه به سطح خیابان ریختند، علیه ولایت فقیه شعار سر دادند؟ پاسخی روشن دارد، این شعارها نشان داد که مشکل معترضین بر فرض صحت ادعای‌شان تقلب در انتخابات نبود بلکه بهانه‌ای برای هدم اصل ولایت فقیه بود.

اینکه برخی از نخبگان و خواصی که روزی در کنار امام راحل بودند و شعار نه شرقی نه غربی سر می‌دادند و خود را مقلد حضرت امام (ره) می‌دانستند چگونه در مقابل ولی فقیه ایستادند از عبرت‌هایی است که باید آن را بارها و بارها مرور کرد.

متاسفانه چنان که حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودند «چه بسيار است عبرت‌ها و چه اندك است عبرت گرفتن» درمی‌یابیم که هنوز از این واقعه درس نگرفتیم. در حوادث بعدی نظیر اغتشاشات مربوط به گرانی بنزین در سال 98 باز همان شعارها تکرار شد. حال آنکه در بالا رفتن قیمت بنزین چرا باید علیه اصل ولی فقیه شعار داده شود؟

تاسف‌بارتر اینکه رسانه‌های معاند با همه توان خود سعی در تحریف وقایع سال 1388 و حماسه 9 دی دارند، آن‌ها با پوشش لشکر سلبریتی‌های خود در داخل و خارج کشور سعی دارند جای شهید و جلاد را عوض کنند، شهید سلیمانی‌ها و شهید فخری‌زاده‌ها را به تهدید ملی و روح‌الله زم‌ها را به قهرمان ملی تبدیل کنند.

اینکه برخی از افراد شناخته شده برای مرگ روح‌الله زم پیام تسلیت می‌فرستند و عده‌ای از مردم را با خود همراه می‌کنند نشان از کم کاری رسانه و دستگاه فرهنگی ما در بحث بصیرت‌افزایی است. نباید خود را با این توجیه که تعداد مردمی که روی موج رسانه‌ای غرب سوار می‌شوند اندک هستند قدمی برنداشت، چرا که عدم تعهد به این مسئله مهم می‌تواند در دراز مدت عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

«بصیرت افزایی» است که می‌تواند ولایت فقیه را آنطور که هست و بدور از هر گونه بزرگ‌نمایی و افراط و تفریط به نسل امروز بشناساند. میثاق با ولایت فقیه یعنی تلاش برای بصیریت‌افزایی، فریضه‌ای که مناسبتی و تعطیل بردار نیست. این امر مهم نیز ابعاد وسیعی دارد و هر کس باید به سهم خود وارد میدان شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار