سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی عنوان کرد؛

انتشار زندگینامه خودنوشت شهید سلیمانی/ اهدای جایزه بین المللی «ایثار شهید سلیمانی» به شخصیت برجسته‌ای از مقاومت

حسین امیرعبداللهیان از انتشار زندگینامه خودنوشت شهید سلیمانی با عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» و نیز برگزاری اولین جایزه بین المللی ایثار شهید سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ - 27December 2020

انتشار زندگینامه خودنوشت شهید سلیمانی/ اهدای جایزه بین المللی ایثار شهید سلیمانی به شخصیت برجسته‌ای از مقاومتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری اعلام برنامه‌های بنیاد حفظ و نشر آثار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور حسین امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی امروز (یکشنبه) برگزار شد.

امیرعبداللهیان در این مراسم اظهار داشت: همچنان انتقام سخت در دستور کار جدی قرار دارد و در زمان خود و به شیوه مناسب انجام خواهد شد، اگرچه چند سیلی مردمی و مقتدرانه نظامی تا پیش از این به گوش متجاوزین و دولت تروریست آمریکا زده شده است.

وی با اشاره به اقدامات قضایی و حقوقی پیگیری شده تا به امروز گفت: تاکنون به شش کشور نیابت قضایی داده شده و به جدیت دنبال موضوع هستند، در تکمیل کامل و دقیق پرنده شهادت، متهمین اصلی آمریکایی از ۴۵ به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده‌اند. امیدواریم به زودی شاهد صدور حکم و اقدامات تاثیرگذار قضایی باشیم.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی به برگزاری اولین جایزه بین‌المللی شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: جایزه ایثار شهید سلیمانی در سطح بین‌المللی به شخصیتی تعلق می‌گیرد که تراز مقاومت باشد. این جایزه در ویژه‌برنامه سالگرد شهید سلیمانی اهدا خواهد شد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

وی از انتشار زندگینامه خودنوشته سردار سلیمانی از سوی بنیاد شهید سلیمانی خبر داد و افزود: از اقدامات داخلی خاص سالگرد، ذکر خاطرات و تاریخ مستند زندگی سردار سلیمانی با توجه به اصلی‌ترین وظیفه این بنیاد در ارتباط با حفظ و جلوگیری از تحریف مکتب سلیمانی است؛ لذا اولین زندگینامه خودنوشت سردار با عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» شامل خاطرات وی از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۵۷ منتشر می‌شود که این اثر به هفت زبان ترجمه شده و نسخه فارسی آن به همراه دستخط شهید تهیه شده است.

وی ابتکارات مردمی را مرکز ثقل برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی دانست و بیان کرد: شروع رسمی برنامه‌ها با دیدار خانواده شهید و اعضای ستاد سالگرد و اعضای بنیاد با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و جلسه امروز نواختن زنگ شروع برنامه‌هاست که دوستداران سردار در منطقه و نقاط مختلف جهان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اجرای برنامه‌ها یک بازه زمانی ۱۰ روزه دارد، به گونه‌ای طراحی شده تا روز ۲۷ دی و ایراد خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در تجلیل از سردار شهید و نامیدن نیروی قدس به نام سربازان بدون مرز ادامه پیدا کند، این برنامه‌ها در ایران و منطقه اجرا می‎شود که در سطح داخلی شامل اقشار مختلف و ابتکاراتی است که طیف گسترده‌ای از کارمندان و کارگران و دانشگاه و فرهنگیان تا هنرمندان و ورزشکاران و دوستداران سردار را شامل می‌شود. بسیاری از این برنامه‌ها به دلیل شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل مجازی برگزار می‌شود مگر درباره معدود برنامه‌های حضوری و برخی مراسم‌های میدانی که در شهرها، روستا‌ها و کشور‌های منطقه اجرا خواهد شد.

وی از اعلام فراخوان پویش «مرد میدان» خبر داد و افزود: فراخوان «مرد میدان» به آدرس «سلیمانی دات آی آر» قابل دسترسی است، از روز گذشته فراخوان «روایت مرد میدان» را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردیم تا از طریق تلفن گویا دوستداران سردار، دلنوشته‌های خود را منعکس کنند و در اختیار مدیران سایت قرار دهند. همچنین فراخوان‎های مردمی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی نیز اجرا می‎شود. تولید ده‌ها نماهنگ، سرود، کلیپ، مستند و برگزاری تئاتر‌هایی به صورت آنلاین از جمله تئاتر «سرباز مقاومت» و «روایت سرباز» را در برنامه‌هایمان خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان به ادامه اجرای طرح کمک مومنانه به همت سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: تا امروز دو هزار نفر از زندانیان قتل غیرعمد که توانایی پرداخت دیه را نداشتند، آزاد شده‌اند و مرحله دوم و سوم کمک‌های مومنانه نیز در روز‌های آینده انجام می‌شود. در روز ۱۲ دی همایش خاص و حضوری و با رعایت پروتکل‌ها و حضور شخصیت‌های برجسته و مهمانان خارجی برگزار خواهد شد که به صورت زنده از رسانه‌ها پخش می‎شود.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی عنوان کرد: در زادگاه سردار در کرمان برنامه‌های متنوعی به مدت ۱۰ روز تدارک دیده شده که محور و تمرکز آنها در مردمی بودنشان است. در سایت شهید سلیمانی امکان زیارت مزار شهید به صورت آنلاین وجود دارد. صدها مستند تولید شده که از جمله آن «آمرلی»، «۳۶۰ درجه» و مستند دیگری در خصوص شهید ابومهدی المهندس است؛ همچنین در سطح بین المللی به ویژه کشور عراق ویژه برنامه‌هایی از روز‌های گذشته در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها