تهیه کننده فیلم «یدو» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جایزه «شهید سلیمانی»؛ مهم‌ترین بخش جشنواره فجر/ «یدو» متفاوت به دفاع مقدس می‌پردازد

محمدرضا مصباح به نام‌گذاری سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی، به‌نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این اتفاق می‌تواند به ماندگاری، ریشه‌دار شدن و اثرگذاری جایزه‌ بخش دفاع مقدس جشنواره فیلم فجر کمک کند.
کد خبر: ۴۳۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰ - 28December 2020

«محمدرضا مصباح» تهیه کننده فیلم یدو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به اتمام مراحل تولید این اثر سینمایی و ارائه آن به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: برگزاری جشنواره فجر در این شرایط که فضای عمومی کشور بخاطر کرونا، فضای ناامیدی است به روحیه مردم کمک خواهد کرد.

وی حضور هنرمندان در جشنواره فجر را حداقل کمک جریان هنری برای روحیه‌بخشیدن به جامعه دانست و ادامه داد: جشنواره فیلم فجر اتفاق بزرگی است و دمیدن در ساز هنر در این ایام سخت موثر خواهد بود که امیدواریم جشنواره خوبی برگزار شود و به شکست کرونا ختم شود.

تهیه کننده فیلم یدو درخصوص ویژگی‌های این اثر سینمایی عنوان کرد: یدو از نظر ما یک فیلم حسی با نگاهی متفاوت خانوادگی و عاطفی به موضوع دفاع مقدس است.

مصباح به نام‌گذاری سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی، به‌نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این اتفاق می‌تواند به ماندگاری، ریشه‌دار شدن و اثرگذاری جایزه‌ در بخش دفاع مقدس جشنواره فیلم فجر کمک کند. سیمرغ فیلم از نگاه ملی یک جایزه باسابقه است لذا وقتی به نام سردارسلیمانی رقم بخورد اتفاقات خوبی را به‌همراه خواهد داشت و باعث ماندگاری این جایزه خواهد بود.

وی جایزه شهید سلیمانی را مهم‌ترین اتفاق جشنواره فجر دانست و افزود: کسی که جایزه سردار سیلمانی برای او مهم باشد وجه اقتصادی و جنبه‌های مادی آن برایشان مهم نیست؛ درحالی که طبیعتاً به‌لحاظ اعتباری این بخش همانند سایر سیمرغ‌های جشنواره از اعتبار مالی همترازی برخوردار است.

تهیه کننده فیلم یدو در پاسخ به اینکه تولیدات هنری با نام شهید سلیمانی باید چه نکاتی را مورد توجه قرار دهند و موافق تولید فیلم درباره این شخصیت شهید هستید یا نه، گفت: رویدادهای فرهنگی و هنری ویژه شهید سلیمانی ابتداً باید توجه داشته باشند که باید این شخصیت ملی را بشناسانند و لازم است یک مجموعه متولی معرفی ایشان شود. شهید سلیمانی در زمان حیات مانع معرفی خودشان بودند اما امروز همه ما نسبت به ایشان وظیفه‌هایی داریم و باید جنبه‌های مختلف ایشان را برای مردم معرفی کنیم و جشنواره‌های موضوعی در این زمینه می‌توانند موثر باشند.

مصباح ادامه داد: درباره تولید فیلم برای شهید سلیمانی اگر فیلم در نوع ساخت و نگاه به‌لحاظ فنی، پروداکشن و محتوایی شان ایشان رعایت کند موثر خواهد بود. همین ملاحظات باعث شد که سال گذشته شخصاً اعلام کنم اگر کسی طرحی درباره شهید سلیمانی داشته باشد که مورد تایید باشد، حاضر به تولید و ساخت آن هستم؛ البته طرح‌های زیادی به دستمان رسید که در دست بررسی است.

وی شهید سلیمانی را یک سرمایه ملی دانست و تاکید کرد: ما برای تولید آثار سینمایی درخصوص شهید سلیمانی باید با وسواس و دقت نظر عمل کنیم چراکه اگر قرار بود چنین شخصیت‌هایی در قالب سینما معرفی شوند باید حداقل بخشی که به‌تصویر کشیده می‌شود را با دقت‌نظر و وسواس ارائه کند که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قابل تقدیر است. امیدواریم فیلمسازان بزرگ علاقه‌مند به شهید سلیمانی پا پیش بگذارند و اثر ماندگاری را رقم بزنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها