برپایی بزرگترین محفل قرآنی به وسعت جبهه مقاومت همزمان در ۴ کشور

همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس محفل انس با قرآن کریم در چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان موسوم به «محفل محور مقاومت» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ - 27December 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس محفل انس با قرآن کریم در چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان موسوم به «محفل محور مقاومت» برگزار می‌شود.

این محفل شنبه ۱۳ دیماه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) آغاز و ضمن ارتباط زنده با کشور‌های دیگر، از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

شهر‌های کرمان در ایران، دمشق (حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها) در سوریه، ضاحیه در لبنان و بغداد محل شهادت سردار شهید سلیمانی و ابومهدی و همرزمانشان و وادی السلام نجف در عراق میزبان این محفل نورانی قرآنی خواهند بود.

در این محفل قرآنی، محمد نبیل أمهز، مهدی شمعونی، حمزة منعم قاریان لبنانی هستند که به تلاوت آیات ۳۰ تا ۳۶سوره مبارکه فصلت، آیات ۲۱ تا ۲۷ سوره مبارکه احزاب ۲۱ تا ۲۷ و آیات ۷۱ تا ۷۶ سوره مبارکه نساء می‌پردازند.

در سوریه نیز آیات ۱ تا ۷ سوره مبارکه فتح، آیات ۳۵ تا ۳۸ سوره مبارکه نور و آیات ۱۸۹ تا ۱۹۵ سوره آل عمران توسط سید جواد حسینی و جعفرزاده قرائت می‌شود.

در فرودگاه بغداد، محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس قرای عراقی آیات ۳۸ تا ۴۱ سوره مبارکه حج، آیات اول تا دهم سوره مبارکه انفال، و آیات ۱۶۹ تا ۱۷۴ سوره مبارکه آل عمران را تلاوت می‌کنند و در وادی السلام نجف بر سر مزار مطهر شهید ابومهدی نیز آیات ۷۲ تا ۷۵ سوره مبارکه انفال، آیات ۵۹ تا ۶۵ همین سوره و آیات ۲۹ تا ۳۵ سوره مبارکه فاطر قرائت خواهد شد.

در کرمان، محل ولادت و مزار مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی آیات ۸۲ تا ۸۵ سوره مبارکه مائده، آیات ۹۵ تا ۱۰۰ سوره مبارکه نساء و آیات ۶۱ تا ۷۷ سوره مبارکه فرقان توسط مجیدطالبی زاده، مجتبی یداللهی و رسول دوست محمدی در حضور ارادتمندان و عاشقان سردار دل‌ها قرائت می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار