دفاع‌پرس بررسی کرد؛

بازخوانی خبر شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های خارجی

خبر شهادت «حاج قاسم سلیمانی» بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌الملل داشت، به‌طوریکه حتی رسانه‌های معاند این خبر را به‌صورت ویژه پوشش دادند.
کد خبر: ۴۳۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶ - 01January 2021

گلچین خبر‌های شهادت سردار دل‌ها «شهید حاج قاسم سلیمانی» در خبرگزاری‌های بین‌المللیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» به همراه أبومهدی المهندس یک سال پیش به‌دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و منفورترین چهره تاریخ معاصر و توسط ارتش تروریست‌ آمریکا و البته با همکاری مزدوران منطقه‌ای این رژیم خونخوار و خلاف قواعد بین‌المللی در فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور شد؛ این خبر به‌سرعت در رسانه‌های جهان بازتاب یافت که در ادامه به واکنش رسانه‌های جهان می‌پردازیم.

بی‌بی‌سی (انگلیسی): ایالات متحده ژنرال ارشد ایرانی را در حمله هوایی بغداد به شهادت رساند.

فاکس‌نیوز: پنتاگون می‌گوید ترامپ دستور حمله‌ای را که ژنرال ایرانی «قاسم سلیمانی»  و یک مقام نظامی دیگر را به شهادت رساند، صادر کرده است.

آسوشیتدپرس نوشت: «سلیمانی» ژنرال محبوب ایرانی با هدف قرار دادن ایالات متحده تبدیل به یک اسطوره شد.

نیویورک‌تایمز نوشت: حمله‌ نظامی ایالات متحده در عراق، قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای ایرانی را به شهادت رساند.

لوس‌آنجلس تایمز نوشت: گزارشات حاکی از آن است که اسراییل نسبت به نقشه‌ی آمریکا در رابطه با به شهادت رساندن ژنرال ایرانی «قاسم سلیمانی» هشدار داده بود.

بخش خبری سایت یاهو نوشت: با حمله‌ی هوایی ایالات متحده، فرمانده سپاه قدس ایران در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته (شهادت) شد.

راشا تودی: اقدام علیه تروریسم بین‌الملل؛ ایران اعلام کرد پس از شهادت فرمانده سپاه قدس در حمله‌ هوایی، انتقام سختی از ایالات متحده خواهد گرفت.

روزنامه‌ گاردین: ایالات متحده ژنرال ایرانی «قاسم سلیمانی» را در حمله‌ هوایی به دستور ترامپ به شهادت رساند.

روزنامه‌ جروزالم پست رژیم صهیونیستی: حماس و جهاد اسلامی فلسطین شهادت سلیمانی را جنایت ایالات متحده قلمداد کردند.

روزنامه‌ حریت ترکیه نوشت: دیپلمات‌های ارشد ایران و ترکیه درباره‌ی شهادت سلیمانی صحبت می‌کنند.

شبکه‌ فرانس ۲۴ خبر شهادت سردار دلها را چنین بازتاب داده بود: سرلشگر ایرانی «قاسم سلیمانی» که افزایش تاثیر جمهوری اسلامی را در منطقه طراحی کرده بود، جمعه در پی حمله‌ی هوایی در عراق به شهادت رسید. او به‌عنوان دشمن شماره یک اسراییل و مرد سایه‌پوش ایالات متحده در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شد.

دویچه وله: «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران که بود؟ از استحکام بخشیدن به نیروهای ایرانی در عراق تا مبارزه با داعش در سوریه. سرلشگر قاسم سلیمانی نقش کلیدی در دم و بازدم ایران در منطقه را بازی می‌کرد.

خبر شهادت «حاج قاسم سلیمانی» بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌الملل داشت، به‌طوریکه حتی رسانه‌های معاند این خبر را به‌صورت ویژه پوشش دادند. امید آنکه راه آن شهید، پر رهروتر از همیشه باشد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها