به مناسبت سالگرد نهم دی؛

فرهنگ فاطمی؛ شور سلیمانی، حماسه ولایی

ملت ایران در تاریخ نهم دی ماه هشتاد و هشت دست در دست یکدیگر، یک بار برای همیشه، با توکل به خداوند متعال و تمسک جستن به آموزه‌های فاطمی، ریشه علف‌های هرز را از ریشه خشکاند.
کد خبر: ۴۳۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ - 29December 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ نهم دی‌ماه امسال در حالی از راه می‌رسد، که آرام آرام هم به چهلمین روز شهادت سردار هسته‌ای ایران زمین، دکتر «محسن فخری‌زاده مهابادی» و هم به سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید «حاج قاسم سلیمانی» نزدیک می‌شویم. علاوه بر این‌ها امسال «نهم دی» مصادف با فرارسیدن ایام دهه‌ی فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها نیز هست.

تجلی و تبلور فرهنگ فاطمی در عصر حاضر را می‌توان در کلام و مرام شهداء به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای دفاع از حرم اهل‌بیت سلام الله علیهم اجمعین، شهدای هسته‌ای و این اواخر در سیره‌ی شهدای سپیدپوش دفاع از سلامت، به وضوح نگریست.

کلیدواژه‌ی شهادت همه‌ی شهداء در همه دوره‌ها، ایثار است و «فاطمه» الزهرا سلام الله علیها تجلی و نماد ایثار و از جان گذشتگی در راه رضای حق تعالی است. شاید طی سالیان گذشت وقتی سخن از ایثار به میان می‌آمد حداقل برای نسلی که دوران دفاع مقدس را یا ندیده یا سن و سالی برای درک واقعیت‌های جنگ نداشته، شعارگونه به ذهن خطور می کرد، ولی امروز آشکارا می‌توان دید که «ایثار» این کلیدواژه‌ی فرهنگ اسلامی و شیعی به چه معناست.

امروز وقتی از روز نهم دی ماه یاد می‌شود، تمام کسانی که سال ۱۳۸۸ شمسی را به یاد دارند، می‌دانند روبه بچگان سبزپوش قانون‌گریز، درایام سوگواری حضرت سید الشهدا چه کردند. این لجن پوشان عوام فریب با نیرنگ و تحریک اذهان عمومی وقت و سرمایه و جان و مال و ناموس ملت را در حدود یک سال به خطر انداختند. امروز ببینید و بنگرید شبکه‌های وابسته به این جرثومه‌های فساد و تباهی و رسوایی در خارج از کشور چگونه مظلوم نمایی می‌کنند و کاسه‌ی گدایی به سمت کشور‌های مستکبر و بدنام تاریخ (از جمله آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و عربستان) دراز می‌کنند و می‌خواهند خود را روشنفکر یا به قولی اپوزوسیون جا بزنند، اما مردم ایران در روز نهم دی ماه همان سال دست در دست یکدیگر و زیر یک پرچم واحده گردآمدند و برای همیشه طومار این شیطان صفتان بی حرمت را در هم پیچیدند. 

آنان که برای تصدی پست ریاست جمهوری این گونه یک کشور را به آشوب می‌کشند آیا می‌توانند درحیطه‌ی دیپلماسی یا سیاست داخلی، آرامش و سعه‌ی صدر داشته باشند و دموکراسی را رعایت کنند و حتی برای مخالفین خود احترام قائل شوند؟ قدر مسلم خیر. جرثومه‌های فساد و تباهی امروز از وحشت کاری که با کشور اسلامی ما کردند حتی یارای آن نیستند که در کوچک‌ترین دورهمی داخلی یا خارجی شرکت کنند. امروز متاع آن بی‌ریشگان بد پیشه حتی در بازار اربابان انگلیسی و اسراییلی خود نیز خریداری ندارد.

ملت ایران در تاریخ نهم دی ماه هشتاد و هشت دست در دست یکدیگر، یک بار برای همیشه، با توکل به خداوند متعال و تمسک جستن به آموزه‌های فاطمی، ریشه علف‌های هرز را از ریشه خشکاند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار