دبیرکل عصائب اهل الحق عراق:

یک شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی نقش داشت

قیس الخزعلی از نقش یک شرکت انگلیسی فعال در فرودگاه بغداد در ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ - 28December 2020

قیس الخزعلی: یک شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی نقش داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق، طی سخنانی که در مستند «الرحلة الأخیرة» (آخرین سفر) درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی از شبکه العهد پخش شد، جزئیاتی از این عملیات تروریستی را فاش کرد.

وی گفت: شرکت انگلیسی «جی. فور. اس» مسئول امنیت فرودگاه بغداد در ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سال جاری میلادی نقش داشت.

الخزعلی افزود: این شرکت انگلیسی که در خصوص مسائل امنیتی با فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از ماموریت تایید هدف (سردار سلیمانی و المهندس) برای اجرای عملیات ترور شرکت داشت.

دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه توضیح داد: رویه معمول در فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که در فرودگاه فرود می‌آمد، شرکت «جی. فور. اس» در مکان مشخصی، نزدیک محل فرود هواپیما حضور داشته باشد، اما آن روز (روز هدف قرار گرفتن فرماندهان شهید)، تنها روز و تنها دفعه‌ای بود که خودروی این شرکت کاملاً جلوی باند مسافران توقف داشت و این به معنای داشتن یک ماموریت [ویژه] است.

به گفته الخزعلی، افسران امنیت ملی دوربین‌های نظارتی را نزدیک باند فرودگاه پیدا کردند که روی آن به سمت ورودی مهمانان مهم و رصد تحرکات سردار سلیمانی و المهندس بود.

«عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق عراق دیروز در بخش نخست این مستند گفت که در صبح روزی که شهید سلیمانی، فرمانده سابق نیروی سپاه قدس انقلاب اسلامی ترور شد، با وی قرار ملاقات داشت.

وی گفت: «حوالی ساعت یک بود که اخباری مبنی بر حمله هوایی آمریکایی‌ها به ایرانی‌ها در نزدیکی‌های فرودگاه بغداد منتشر می‌شد. کسی که من را از خواب بیدار کرد، برادر کاظمی، نخست‌وزیر کنونی بود».

عبدالمهدی ادامه داد: «شک و احتمالاتی [که هدف چه کسانی هستند] وجود داشت، ولی می‌دانستیم که شهید سلیمانی به عراق خواهد آمد؛ چرا که ساعت ۸:۳۰ صبح با هم قرار ملاقات داشتیم. قرار بود با هم صبحانه بخوریم. همین‌جایی که الآن هستیم».

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها