فرمانده سپاه کربلای مازندران:

انقلاب اسلامی با بیمه‌نامه ۹ دی از فتنه عبور کرد/ تشریح برنامه‌های دهه «مقاومت» و «بصیرت» در مازندران

سردار «سیاوش مسلمی» گفت: مردم در ۹ دی برای انقلاب اسلامی یک بیمه‌نامه‌ای را صادر کردند و بر اساس آن انقلاب توانست به سلامت از این حوادث و دوران بسیار غبارآلود عبور کند و خودش را به منزل رهایی برساند.
کد خبر: ۴۳۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ - 29December 2020

انقلاب اسلامی با بیمه‌نامه ۹ دی از فتنه عبور کرد/ تشریح برنامه‌های دهه «مقاومت» و «بصیرت» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و دهه بصیرت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با بیان اینکه ۹ دی برگ زرینی بر افتخارات انقلاب اسلامی و بر اقتدار ایران عزیزمان افزود، اظهار داشت: در در شرایطی که هشت ماه ایران عزیزمان در آتش فتنه و فتنه‌گران می‌سوخت نهایتا در ۹ دی با بصیرت دینی و الهی مردم این فتنه‌ها با حضور میلیونی مردم جمع شد و شر فتنه‌گران از سر ایران عزیز کم شد.

سردار مسلمی ادامه داد: فتنه‌گران با فتنه‌انگیزی خود در سال ۸۸ شرایط را برای دست‌اندازی دشمنان خارجی و برخی از دشمنان داخلی مهیا کردند و تصور اینکه این شرایط چگونه پایان پیدا می‌کند برای کسی مشخص نبود؛ اما یکباره با حضور مردم این فتنه‌ها برطرف شد و حماسه ۹ دی خلق شد.

این مسئول به چرایی گرامیداشت حماسه ۹ دی و دهه بصیرت پرداخت و افزود: برای اینکه همیشه به برخی از مسئولین یادآور این روز باشیم که چنین صحنه‌هایی خلق شد و برخی از مسئولین و برخی از شخصیت‌ها و افرادی که داعیه‌دار این نظام بودند از بی‌بصیرتی خط‌شان را از خط دشمن جدا کردند و هشیار باشیم که دوباره فتنه‌انگیزان بر مسند قدرت برنگردند.

وی اضافه کرد: یادمان باشد در شرایطی که ایران اسلامی می‌توانست در آن مقطع در حوزه بین الملل جایگاه خاصی برای خودش رقم بزند فتنه‌انگیزان شرایطی را رقم زدند که اثرش را از بین بردند و شبهات بسیار زیادی را در اذهان بوجود آوردند.

سردار مسلمی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطرات ایام ۹ دی تأکید کرد و گفت: مردم در هر شرایطی به کمک نظام آمدند و اگر نظام ما می‌خواهد در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و... پایدار بماند باید از ظرفیت مردم بهره‌گیری کند.

انقلاب با ظرفیت مردمی بیمه و پایدار ماند

وی اضافه کرد: هر جایی که ما توانستیم ظرفیت و مشارکت مردمی و اعتماد مردمی را داشته باشیم انقلاب بیمه و پایدار شد و آنجایی که با مردم فاصله گرفتیم و از ظرفیت مردمی استفاده نکردیم و مسئولین از مردم فاصله گرفتند در آن کار پایداری و مقبولیت آن‌چنانی را در جامعه نداشتیم.

سردار مسلمی ادامه داد: باید به یاد داشته باشیم که انقلاب برخاسته از مردم بوده و همچنان باید مردمی بماند و رمز پایداری این انقلاب پایداری با مردم بودن است.

وی تصریح کرد: فتنه‌گران از خرداد ۸۸ دل رهبری را خون کردند و با طراحی توطئه بسیار بزرگ در ایران باعث شدند تعدادی از افراد ساده‌لوح بازیگر در میدان گول توطئه دشمن را خوردند و شروع به نقش‌آفرینی کردند و استکبار شروع به براندازی نظام کرد و مردم به صورت خودجوش در ۹ دی به میدان آمدند و آن حماسه بزرگ شکل گرفت.

سردار مسلمی ادامه داد: ما باید با بصیرت لازم متوجه طراحی دشمن بشویم و بر گفتمان امامین انقلاب اسلامی خط، راه و نقشه راه‌مان را برای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی طراحی کنیم.

فرمانده سپاه کربلا افزود: مردم در ۹ دی برای انقلاب اسلامی یک بیمه‌نامه‌ای را صادر کردند و بر اساس آن انقلاب توانست به سلامت از این حوادث و دوران بسیار غبارآلود عبور کند و خودش را به منزل رهایی برساند.

این مسئول با بیان اینکه تقارن این ایام با چهلمین روز شهادت شهید فخری‌زاده و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت دارای پیام است، ادامه داد: باید با بهره‌گیری از این سه حادثه به دشمنان برسانیم هر روز اگر یکی از دانشمند هسته‌ای ما را از ما بگیرند روزانه هزاران دانشمند دیگر جایگزین این دانشمندان خواهند شد.

وی ضمن برشمردن برنامه‌های دهه بصیرت گفت: پیش‌کنگره بین‌المللی حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم شمال کشور، رونمایی از کتاب و نماهنگ ویژه سپهبد شهید «سلیمانی»، جشنواره رادیویی بسیج با حضور ۳۵ گروه رادیویی، برگزاری کنگره شعر شهید سلیمانی با عنوان «پروانه انقلاب» در بابلسر، تور دوچرخه‌سواری تحت عنوان «ما ملت امام حسینیم» از مازندران تا مزار شهید سلیمانی در کرمان از جمله برنامه‌های دهه مقاومت بود که به اجرا درآمد.

برگزاری جشنواره ملی «دل‌گپ» در مازندران

وی همچنین فضاسازی فرهنگی تبلیغی در سطح استان و شهرستان‌ها، برگزاری جشنواره ملی «دل گپ» شامل دلنوشته‌ها و دلگویه‌ها به شهید سلیمانی، برپایی موکب‌های سلامت و توزیع اقلام فرهنگی تبلیغی و بهداشتی، یادبود شهید سلیمانی اهدایی سپاه کربلا به خانواده شهدای مدافع حرم، اجتماع بزرگ رزمندگان و مدافعین حرم استان به میزبانی لشکر ۲۵ کربلا، اجرای سرود در محله‌های پر رفت و آمد، اجرای کمپین‌ها و پویش‌های مجازی تحت عنوان مرد میدان در فضای مجازی، کمک مومنانه به یاد شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم استان به افرادآسیب‌ده از کرونا را از جمله برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

سردار مسلمی با بیان اینکه در بحث کمک مومنانه ۸۰ تن برنج، حبوبات و غلات در سطح نواحی سپاه توزیع شده است، گفت: در این راستا ۱۱ هزار و ۷۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری و بین ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار توزیع شده است.

سردار مسلمی همچنین افزود: بازنشر آثار هنری در قالب‌های عکس‌نوشت، نماهنگ، موشن و... برگزاری میز خدمت، اعزام بسیج طلاب به بیمارستان‌ها، تجلیل از ورزشکارانی که در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر نشدند، خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی به نیازمندان، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و سلامت، شب شعر آئینی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغی، نواختن زنگ مقاومت در سامانه شاد و اجرای برنامه‌های متنوع در بستر این سامانه، برگزاری یادواره و آبروی محله به یاد شهدای مدافع حرم و سلامت با محوریت شهید سلیمانی عمده برنامه‌های این ایام است که با حداقل جمعیت و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا برگزاری مسابقات فرهنگی، نقاشی کتابخانی و وصیت‌خوانی و...، راه اندازی پویش‌های نذر خون و نذر نان و اختتامیه جشنواره تولیدات فرهنگی هنری رسانه‌ای را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

غربالگری بیش از ۱۳۹ هزار مازندرانی در طرح شهید «سلیمانی»

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در سطح استان اظهار داشت: در این طرح استان مازندران به هزار و ۴۲۵ بلوک تقسیم شد و ۲ هزار و ۸۰۱ پایگاه، ۸ هزار و ۳ تیم و ۲ هزار و ۴۴ پایگاه روستایی تشکیل و فعال شدند و در قالب چهار تیم رصد و شناسایی، حمایتی، مراقبتی و نظارتی فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

وی افراد شناسایی شده مشکوک را ۱۸ هزار و ۵۹ نفر اعلام کرد و افراد مبتلای قطعی را ۸ هزار و ۲۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۴ هزار و ۴۷۷ سفیر سلامت در این بحث بکارگیری شدند.

سردار مسلمی ادامه داد: ۴ هزار و ۸۵۶ تیم «رصد و شناسایی» با ظرفیت ۹ هزار و ۷۱۲ نفر، ۲ هزار و ۹۹۴ تیم حمایتی با ظرفیت ۱۴ هزار و ۹۷۰ نفر، ۲۸۵ تیم مراقبتی با ظرفیت ۳ هزار و ۸۰۵ نفر و هزار و ۲۱۸ تیم نظارتی با ظرفیت ۶ هزار و ۹۰ نفر سازماندهی شدند.

سردار مسلمی اضافه کرد: در مجموع ۹ هزار و ۳۵۳ تیم سازماندهی شدند و از مجموع ۸۵۰ هزار خانوار مازندرانی تعداد ۱۳۹ هزار و ۹۰۹ خانوار مورد رصد غربالگری قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار