«طاهر خان طومان» به چاپ دوم رسید/ روایت آرزوی یک مدافع حرم برای شهادت

کتاب «طاهر خان طومان» شامل خاطرات و زندگی‌نامه شهید مدافع حرم «سید رضا طاهر» که به قلم مصیب معصومیان به‌نگارش در آمده است به چاپ دوم رسید.
کد خبر: ۴۳۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ - 31December 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «طاهر خان طومان» شامل خاطرات و زندگی‌نامه شهید مدافع حرم «سید رضا طاهر» که به قلم مصیب معصومیان به‌نگارش در آمده و در ۱۶۴ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده به چاپ دوم رسید.

«طاهر خان طومان» به چاپ دوم رسید/ روایت آرزوی یک مدافع حرم برای شهادت

در بخشی از این کتاب آمده است؛ بچه‌ها که شهید می‌شدند، مواظب روحیه نیرو‌ها بود. سریع برنامه‌ای پیاده می‌کرد و بگو و بخند راه می‌انداخت. می‌گفت: «گریه و زاری باشد برای عقبه. اینجا جای گریه و روحیه از دست دادن نیست.»، اما همین سیدرضا وقتی به عقب برمی‌گشتیم، اسم هر شهیدی را می‌آوردیم، حالش دگرگون می‌شد. به اسماعیل خانزاده علاقه خاصی داشت. اسماعیل که شهید شد، داغدار شده بود. مدام به این فکر می‌کرد که چرا او شهید شده و خودش مانده. کنار هم بودند که اسماعیل تیر خورد و افتاد.

می‌گفت: «مگر من چه کرده‌ام که تیر آمد و به من نخورد؛ ولی اسماعیل را به آرزویش رساند. ما که جفت هم بودیم. بیشتر از اسماعیل هم در تیررس بودم.» بعد از شهادت اسماعیل بی‌قرار بود. می‌خواست بداند اسماعیل چه کرده که این طور راحت به آرزویش رسید...

«طاهر خان طومان» به چاپ دوم رسید/ روایت آرزوی یک مدافع حرم برای شهادت

بر اساس این گزارش، «سیدرضا طاهر» به همراه ۱۳ نفر از رزمندگان مدافع حرم مازندرانی در «خان‌طومان» طی نبردی سنگین با تکفیری‌های داعشی به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار