آیت‌الله اراکی:

جامعه شهید داده از دشمن نمی‌هراسد/ ترسو‌ها وارث خون شهیدان نیستند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نتیجه شهادت، زدوده شدن ترس از جامعه است، گفت: امروز نباید از زاد و توشه دشمن ترسید و آنکس که می‌ترسد، وارث خون شهیدان نیست.
کد خبر: ۴۳۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ - 30December 2020

جامعه شهید داده از دشمن نمی‌ترسد/ ترسو‌ها وارث خون شهیدان نیستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «محسن اراکی» عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در آیین نامگذاری تقاطعی به نام شهید ابومهدی المهندس و محور قم - کهک به نام شهید شهروز مظفری نیا که در آستان مقدس امامزاده جمال الدین برگزار شد، اظهار داشت: شهدا راه و رسم شهادت را از حضرت فاطمه (س) آموختند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم شهیدان و نامگذاری معابر به نام شهدا در واقع تعظیم شعائر الهی است، عنوان کرد: هر شهید، به منزله یومی از ایام الله است و روز خدا روزی است که خدا در آن تجلی می‌کند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: تجلی الهی، گاهی زمانی و مکانی است و گاهی مربوط به موجوداتی است که آیات خدا هستند.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند «علی (ع)» آیت الله العظمی و «فاطمه (س)» حجت الهی است، این‌ها پشتوانه یک جهان فلسفه عمیق با خود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ذکر شهدا، ذکر خدای متعال است، افزود: این شهدای عزیز همانانی هستند که همه هستی و وجود و عمر خود را فدای ارزش‌های متعالی و برقراری حکم خدا کرده اند.

وی ادامه داد: هر شهادتی، شهادت یک فرد نیست بلکه همه اعضای خانواده شهدا در خیزش بزرگ شهادت، شریک شهید هستند.

آیت الله اراکی تاکید کرد: شهدایی که در رویارویی با مستکبران به شهادت می‌رسند، نماینده یک جریان اجتماعی هستند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: شهدا مژده می‌دهند به بازماندگانشان یعنی امتی که این شهید را ساخته اند که ترسی و حزن نداشته باشند و این‌ها دو خاصیتی است که شهید بجای می‌گذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: جامعه شهید داده، جامعه خوف و حزن نیست و چنین جامعه‌ای از اینکه شهیدی را در راه تقدیم کند، هیچ احساس ترس و اندوه نمی‌کند.

وی ادامه داد: جامعه شهید داده، فضیلت و برتری را از خدا دریافت می‌کند و بر کمال و ایمان و تقوای آن جامعه و عزم در ادامه راه شهید افزوده می‌شود.

آیت الله اراکی با بیان اینکه نتیجه شهادت، زدوده شدن ترس از جامعه است، عنوان کرد: امروز نباید از دشمن و از زاد و توشه آن بترسیم که حرام و خیانت است و آنکس که می‌ترسد، وارث خون شهیدان نیست و این قاعده کلی جامعه ولایی و ایمانی و شهید داده است.

وی ادامه داد: جامعه ولایی، بستر خیزش شهیدان است و افراد ترسو، از این ملت و امت نیستند و ما مجاز نیستیم از دشمن بترسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هویت ترس با هویت ایمان به خدا قابل جمع نیست و وقتی هدف از شهید دادن ها، رضای خدا باشد، جامعه احساس پیروزی می‌کند و به خدا نزدیکتر می‌شود.

وی یادآور شد: جامعه ما جامعه‌ای است که بهترین‌ها را در راه خدا داده و چنین جامعه‌ای با شهادت، چند گام جلوتر می‌نهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار