با حضور روحانی؛

مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی آب و برق آغاز شد

مراسم بهره‌برداری از ۲۵ طرح صنعت آب و برق در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران و اصفهان دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور و به صورت تصویری در مجموعه حافظیه تهران آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ - 31December 2020

مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی آب و برق آغاز شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم بهره‌برداری از ۲۵ طرح صنعت آب و برق در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران و اصفهان دقایقی پیش با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و به صورت تصویری در مجموعه حافظیه تهران آغاز شد.

سد  «کانی سیب»  پیرانشهر و شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی کرم آباد (ارس غربی) در آذربایجان غربی، شش نیروگاه مقیاس کوچک در استان‌های مازندران و اصفهان، ۱۴ پست و طرح خطوط و شبکه فوق توزیع برق در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران، آبرسانی به ۱۳ روستا و برق رسانی به ۵۷ روستا در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و مازندران، طرح‌هایی هستند که با دستور رئیس جمهور بهره‌برداری از آن‌ها آغاز می‌شود.

سد «کانی سیب»  قرار است ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل کند که جزو طرح احیای این دریاچه است و آب این سد از طریق تونل ۳۶ کیلومتری به دریاچه ارومیه خواهد رسید.

این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان تکمیل شده است.

با افتتاح این تعداد طرح از ۲۵۰ طرحی که قرار است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، ۱۹۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۵۴ هزار میلیارد تومان تکمیل شده است.

هم اکنون وزیر نیرو در حال ارائه گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های این وزارتخانه است و پس از پاسخ به سوالات «روحانی» بهره‌برداری از این طرح‌ها آغاز می‌شود و در پایان این مراسم هم رئیس جمهور سخنرانی می‌کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها