تئاتر خیابانی، «سردار سلیمانی» را بهتر به مردم معرفی می‌کند

داور آثار بخش خیابانی دومین جشنواره سردار آسمانی گفت: تئاتر خیابانی به‌واسطه ویژگی‌هایی که دارد مثل بی‌تکلف بودن و ارتباط راحت‌تر با مخاطب، در معرفی هرچه بهتر سردار سلیمانی موثر خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ - 01January 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «بابک دقیقی» داور آثار بخش خیابانی دومین جشنواره سردار آسمانی اظهار داشت: اگرچه هنوز آثار نمایشی از شکل ایده‌آل خود فاصله دارند، اما نمایش‌های این دوره از جشنواره به شکل حرفه‌ای‌تری نسبت به سال گذشته تولید شده‌اند.

وی افزود: ما از نظر فنی و تکنیکی هنوز با ایده‌آل‌ها در حوزه تئاتر خیابانی فاصله داریم، اما مشارکت هنرمندان برای حضور در جشنواره سردار آسمانی و تلاش برای خلق آثار باکیفیت بی‌نظیر است و یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این رویداد هنری محسوب می‌شود.

داور آثار بخش خیابانی این جشنواره تصریح کرد: جشنواره وقتی می‌تواند موفق‌تر عمل کند که نگاه تولیدی به آثار وجود داشته باشد و بر کار‌های تولیدی تاکید شود و آثار مختص به این جشنواره در آن به اجرا درآید.

وی با اشاره بر اینکه آثار بسیار خوبی به این دوره از جشنواره سردار آسمانی راه یافته است بیان کرد: در بسیاری از نمایش‌های راه‌یافته به این رویداد هنری مشخص است که کارگردان و نویسنده فضای تئاتر خیابانی را می‌شناسد و همین امر از محسنات و امتیازات آثار این دوره از جشنواره سردار آسمانی به شمار می‌رود.

دقیقی افزود: می‌توان با شروع زودتر کار‌های جشنواره و تشکیل گروه مشاورانی متشکل از اهل فن و متخصصان این حوزه از سوی ستاد جشنواره، متون و آثار بخش خیابانی را تقویت کرد. من معتقدم اینکه از تولید تا اجرا مشاوران در کنار اجرا حضور داشته باشند سطح کیفی آثار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به نمایش‌های باکیفیت‌تر در حوزه تئاتر خیابانی لازم است تا فاصله‌ها به‌واسطه سیاست‌گذاری‌های هرساله کاهش پیدا کند گفت: تئاتر خیابانی به‌واسطه ویژگی‌هایی که دارد مثل بی‌تکلف بودن و ارتباط راحت‌تر با مخاطب، در معرفی هرچه بهتر سردار سلیمانی موثر است؛ بنابراین تقویت آن ما را به اهداف اصلی جشنواره سردار آسمانی یعنی معرفی هرچه بهتر این سردار نزدیک می‌کند.

دومین جشنواره سردار آسمانی با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و به دبیری امیرحسین شفیعی در قالب سه بخش مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و بخش خیابانی از ۱۰ تا ۱۵ دی‌ماه در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار