رئیس کمیته امداد:

باید مکتب حاج قاسم برای جوانان منطقه تبیین شود/ سردار سلیمانی پرورش یافته انقلاب اسلامی بود

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه انقلابی، جهادی، بسیجی و سرباز بودن از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم است، گفت: با تبیین اهداف حاج قاسم جوانان دیگر کشورها می‌توانند در این مکتب پرورش پیدا کنند.
کد خبر: ۴۳۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ - 01January 2021

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آیین رونمایی از دیوار نگاره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرداری منطقه ۵ تهران که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه سردار سلیمانی مالک اشتر زمانه بود، اظهار داشت: در سال ۸۸ برای مردم مشخص شد که دشمن انتخابات نبود بلکه هدف جمهوری اسلامی بود؛ ۹ دی ۸۸ ملت با حضور خود پاسخ محکمی به آمریکا دادند.

وی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم چیست؟ گفت: حاج قاسم پرورش یافته حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

بختیاری گفت: اولین ویژگی سردار دل‌ها «اخلاص» بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید کردند؛ عامل ماندگاری حاج قاسم اخلاص او بود و ایشان ۴۰ سال در صحنه‌های سخت با اخلاص حضور یافت.

رئیس کمیته امداد افزود: توکل به خدا دومین ویژگی حاج قاسم بود ایشان با برنامه‌ریزی دقیق و شناسایی موقعیت و پس از آن توکل بخدا وارد میدان می‌شد؛ سردار دل‌ها ذره‌ای شک در هدف خود نداشت چرا که توکل به خدا داشت.


وی خاطرنشان کرد: ولایی بودن حاج قاسم از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و این بود که مکتب حاج قاسم را تشکل می‌دهد؛ در محضر حاج قاسم غیبت کردن جایی نداشت.

بختیاری گفت: انقلابی، جهادی، بسیجی و سرباز بودن از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم است که باید آن‌ها برای جوانان تبیین شود؛ امروز حاج قاسم قهرمان ملی ما است و با تبیین اهداف حاج قاسم جوانان دیگر کشورها می‌توانند در این مکتب پرورش پیدا کنند.

وی افزود: دشمن شناسایی از ویژگی‌های بارز حاج قاسم بود و هیچگاه در این راه عقب نکشید و در سخت‌ترین شرایط در مقابل داعش و حامی آن‌ها ایستادگی کرد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مهربان و متواضع بودن حاج قاسم از دیگر ویژگی های حاج قاسم بود، گفت: ایشان در مقابل با استکبار و گروهای تکفیری با اقتدار برخورد می‌کرد و وقتی در کنار مردم بود مهربان و متواضع بود.

وی افزود: در سیل خوزستان مردم دار بودن حاج قاسم به خوبی نمایان شد؛ ایشان پیگیر مسائل بود و قاطع اجرا می‌کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار