مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش سپاه پاسداران در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

شهید سلیمانی در پیشگاه ملت همچون دانش آموز مقابل آموزگار بود

سردار «محمدعلی حق بین» از حاج قاسم به عنوان یک فرمانده مقتدر در عرصه نظامی یاد کرد که در پیشگاه ملت همچون دانش آموز مقابل آموزگار بود و گفت: این شهید بزرگوار در برابر همگان افتادگی داشت و اهل صف بندی نبود.
کد خبر: ۴۳۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ - 01January 2021

شهید سلیمانی در پیشگاه ملت همچون دانش آموز مقابل آموزگار بود

سردار «محمدعلی حق‌‌بین» مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش سپاه پاسداران در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت، سردار سلیمانی را سیدالشهدای جبهه مقاومت معرفی کرد و اظهار داشت: حاج قاسم نیروهای جبهه مقاومت را هدایت و متحد کرد.

این مسئول با بیان اینکه بار اصلی طراحی، سازماندهی و هدایت عملیات‌ها علیه نیروهای داعش بر دوش حاج قاسم بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی دشمن را می‌شناخت و به اهداف شومش کاملا واقف بود.

وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در پیوند زدن مردم منطقه علیه داعش، افزود: نیروهای داعش و النصره 80 درصد خاک سوریه را تصرف و درگیری های مسلحانه را به جنگ نظامی داخلی تبدیل کرده بودند و ارتش این کشور قادر به مبارزه با معارضین نبود، اما با فرماندهی حاج قاسم و همراهی رزمندگان مدافع حرم، ارتش سوریه انسجام یافت و مبارزه علیه دشمن را آغاز کرد.

حق‌بین، جنگ سوریه را سراسر شاهکار و اسرار نظامی علیه داعشی ها دانست و خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن مدافعان حرم در کنار سربازان سوری و عراقی، عملیات های بزرگ همچون آزادسازی «بوکمال» شکل گرفت و شکست های پی در پی داعش رقم خورد.

این مسئول با اشاره به جنایات وحشیانه داعش در «نبل و الزهرا» و محاصره چهار ساله این دو شهر بزرگ، تاکید کرد: امکانات تسلیحاتی غرب در اختیار داعش قرار داشت و بسیاری از عملیات های آزادسازی با شکست مواجه می‌شد، اما با یک طراحی عملیات بسیار سخت و پیچیده در بهمن سال 94 که با محوریت رزمندگان گیلانی جبهه مقاومت هدایت می‌شد، خط محاصره را شکستیم.

مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش سپاه پاسداران متذکر شد: شکستن خط محاصره دو شهر «نبل و الزهرا» محال بود و چگونگی انجام این عملیات جزو اسرار نظامی محسوب می شود، اما با هدایت های سردار سلیمانی و حماسه آفرینی های شهدای مدافع حرم، این پیروزی نصیت جبهه مقاومت شد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بعد از شکستن محاصره تعبیر «فاتحان خیبر» را برای رزمندگان گیلانی جبهه مقاومت به کار برد، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی شخصیتی خاکی و دوست داشتنی داشت و به پست و مقام دنیایی اعتنا نمی کرد.

حق‌بین، از حاج قاسم به عنوان یک فرمانده مقتدر در عرصه نظامی یاد کرد که در پیشگاه ملت همچون دانش آموز مقابل آموزگار بود و اظهار داشت: این شهید بزرگوار در برابر همگان افتادگی داشت و اهل صف بندی نبود.

این مسئول از عشق ورزی سردار دل ها نسبت به جوانان میهن گفت و تصریح کرد: شهید سلیمانی همه جوانان را فرزند خود می‌دانست و با زبان و اخلاق خودش آنان را جذب می کرد؛ امروز نیز ما باید هنر حاج قاسم را در جذب جوانان به ارزش ها و آرمان های دینی و انقلابی داشته باشیم.

همرزم شهید سلیمانی، قدرت سردار سلیمانی را در اخلاص او دانست و تاکید کرد: ایشان به خدا متصل بود و فقط برای کسب رضای الهی خدمت می‌کرد؛ ابراز عشق و ارادت مردم نسبت به این شخصیت والا نشان‌دهنده همین اخلاص، صداقت و خدمت گزاری راستین حاج قاسم است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره در خط مقدم بود و رزمندگان را با خود همراه می کرد، افزود: نه تنها در عرصه نظامی سربازان زیادی همچون سردار سلیمانی داریم، بلکه سلیمانی‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور در خط مقدم هستند.

مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش سپاه پاسداران با تاکید بر لزوم تربیت انسان های در تراز مکتب حاج قاسم، خاطرنشان کرد: با معادلات مادی و ظاهری، صد درصد در مقابل داعش شکست می خوردیم، اما با طراحی درستی که سردار سلیمانی داشت،  صد درصد پیروز شدیم که نشان دهنده مدیریت، تدبیر و دوراندیشی حاج قاسم است.

این مسئول داعش را ساخته و پرداخته دنیای غرب برای پیچیدن طومار انقلاب دانست و متذکر شد: استکبار با پول، ابزار و سلاح از داعش حمایت می کرد، اما قدرت واقعی در دست شخصیت‌های اثرگذار و سرنوشت ساز مانند حاج قاسم است و دشمن این موضوع را به خوبی فهمیده بود.

حق‌بین با بیان اینکه طراحی‌های دشمن برای زدن ریشه انقلاب همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: امروز وظیفه داریم تفرقه و اختلاف را کنار بگذاریم و پشت به پشت هم بمانیم و توانمندی‌های خودمان را در قالب وحدت جمع کنیم و همچون سردار سلیمانی، مطیع و پیرو رهبری باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار