مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مکتب شهید سلیمانی مرز سرزمینی ندارد/ باید پاسدار «مکتب سلیمانی» باشیم

سردار «عبدالله ملکی» با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی مرز سرزمینی ندارد و مرز اندیشه‌ها است، گفت: هر جا که اندیشه‌های انبیا و ائمه، قرآن و فرهنگ عاشورا حضور دارد این مکتب برای دفاع حاضر دارد.
کد خبر: ۴۳۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ - 02January 2021

مکتب شهید سلیمانی مرز سرزمینی ندارد/ باید پاسدار «مکتب سلیمانی» باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در جمع کارکنان آموزش و پرورش بابل با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی مرز سرزمینی ندارد و مرز اندیشه‌ها است، اظهار داشت: هر جا که اندیشه‌های اهداف انبیا و ائمه، اندیشه‌های قرآنی و فرهنگ عاشورا حضور دارد این مکتب برای دفاع حضور دارد.

وی با بیان اینکه مکتب سلیمانی نشأت گرفته از اندیشه، مکتب و فکر عاشورایی است، افزود: در عاشورا هم رزمندگانی که جان خود را برای این خط سرخ دادند نگاهشان نگاه به اندیشه الهی و نیت‌شان نیز خدایی و قلبشان فرودگاه خدا بود.

سردار ملکی ادامه داد: شهید سلیمانی و یارانش این نگاه و تفکر و اندیشه را داشتند و برای آنها کنار دریای مدیترانه با کربلای ایران و شلمچه و جنگ با داعش و تکفیری‌ها و استکبار جهانی فرق نداشت و با این نگاه بود که شهید سلیمانی بند پوتینش را باز نکرد و بعد از پیروزی انقلاب از همان سال 57 به عنوان سرباز ولایت در نهضت انقلاب و پاسداری از انقلاب حضور داشت و با همین نگاه در سوریه و عراق حضور یافت.

این مسئول اضافه کرد: شهید سلیمانی این خط سرخ و دفاع همه جانبه را فرماندهی کرد و با دوراندیشی و ابتکار با تفکر ولایی و شعار «ما ملت امام حسینیم» و «ما ملت شهادتیم» با همرزمانش از دین، قرآن، ناموس، عترت و انقلاب اسلامی پاسداری کردند.

وی با عنوان اینکه جهان در یک نگاه بسیج شد و به سربازی و استخدام استکبار درآمد، گفت: جبهه مقاومت به فرماندهی حاج قاسم در برابر دنیای کفر و خصم زبون مقاومت کرد و جنگید و نام شهید سلیمانی به عنوان علمدار و پرچمدار این خط در تاریخ و آسمان انقلاب اسلامی ثبت شد.

سردار ملکی با بیان اینکه شهدای جبهه مقاومت در دفاع از این تفکر جان خود را تقدیم کردند، افزود: ما نیز باید پاسدار این مکتب باشیم و از تفکر شهید سلیمانی پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه این خط را امام شهدا به ما داد و مقام معظم رهبری خوب خط امام را ادامه داد و هدایت کرد، گفت: این خط سربلندی و سرافرازی ما را در جهان به دنبال داشت و ما وظیفه ترویج و نشر این تفکر را به نسل‌های آینده داریم.

این مسئول با بیان اینکه دشمن بداند که مکتب سلیمانی یک خط است، افزود: شهید سلیمانی تفکر عاشورای حسینی را دوباره احیا کرد و این ادامه دارد و هر چه شهید بدهیم جبهه مقاومت قوی‌تر می‌شود.

وی سید حسن نصرالله را نمونه این تفکر دانست که با جمعیت اندک اما سازمان یافته و آموزش یافته و با ایمان راسخ در برابر خط صهیونیست ایستاد و مبارزه می‌کند، گفت: از زمانی که جزب الله شکل گرفت و ساختارش محکم شد صهیونیستها جرات یک اشاره در بعد نظامی را به لبنان ندارند؛ اگر هم داشته باشند حزب الله انتقام می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ما آماده پاسداری هستیم و این خط در ابعاد امنیت، سلامت، فرهنگی و... باید احیا بشود، افزود: امروز با توجه به وضعیت ناهنجار اقتصادی و فرهنگی، این مکتب باید همه جا نشر پیدا کند.

وی با عنوان اینکه نگاه شهید سلیمانی جهان را متحول کرد، اذعان داشت: تا جایی که خبیث‌ترین فرد و مرجع خباثت فرمان شهادتش را داد و خون سرخ شهید سلیمانی ادامه دهنده خط سرخ شهدای دفاع مقدس است و ما این راه را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار