معاون اول رییس جمهور:

هیچ‌کس نباید برای فعالیت قانونمند بخش خصوصی مانع‌تراشی کند

جهانگیری با تأکید بر اینکه هیچ‌کس نباید برای فعالیت قانونمند بخش خصوصی مانع تراشی کند،‌گفت: نمی توان از یک سو به دنبال اشتغال زایی، توسعه صادرات و مقابله با تحریم ها باشیم اما از سوی دیگر برای بخش خصوصی مانع تراشی کرد.
کد خبر: ۴۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ - 02January 2021

هیچ‌کس نباید برای فعالیت قانونمند بخش خصوصی مانع‌تراشی کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جلسه دیدار روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی با کشور‌های خارج با معاون اول رییس جمهور امروز برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تأکید بر اهمیت نقش اتاق های مشترک بازرگانی در گسترش تعاملات و مراودات اقتصادی با کشورهای خارجی گفت: جایگاه اتاق های مشترک بازرگانی بسیار پراهمیت است و می توانند نقش جدی در گسترش تجارت خارجی ایفا کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برگزاری سه جلسه با روسای اتاق های مشترک بازرگانی اظهار داشت: مهم‌ترین پیام این جلسات این است که تجارت خارجی و صادرات و واردات باید از مهم ترین مسایل کشور باشد.

جهانگیری افزود: اتاق های مشترک در حقیقت نمایندگان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور هستند و لازم است همواره تحلیل دقیقی از موانع پیش روی فعالیت اقتصادی در کشورهای هدف و نیز در داخل کشور داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه بار اصلی اداره اقتصاد کشور باید بر دوش بخش خصوصی باشد تصریح کرد: مهمترین انتظار بخش خصوصی از حاکمیت، فراهم شدن امنیت سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی است بنابراین باید تلاش کنیم شرایطی مهیا شود تا احساس امنیت سرمایه گذاری فعالان اقتصادی خدشه دار نشود.

جهانگیری افزود: البته هیچ کس مدافع متخلفین، مفسدین و افراد سوء استفاده گر نیست اما باید برخورد با اینگونه افراد به نحوی انجام شود تا امنیت بخش خصوصی دچار چالش نشود.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه نحوه رفتار ما با بخش خصوصی کشور تأثیر فراوانی در جذب و یا دفع سرمایه گذاری خارجی دارد، اظهار داشت: سرمایه گذاران خارجی همواره به نوع رفتار و تعامل ما با بخش خصوصی توجه می کنند و اگر این رفتار در چارچوب مناسب و به شکلی قانونمند باشد، نسبت به سرمایه گذاری در کشور ما ترغیب می شوند.

جهانگیری همچنین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت باید دارایی ها و اموال خود را واگذار کند، خاطرنشان کرد: ایشان همچنین تأکید داشتند که امنیت سرمایه گذاری در کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و از روسای قوای سه گانه خواستند تدابیری اندیشیده شود تا اطمینان خاطر برای بخش خصوصی مهیا شود.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ کس نباید برای فعالیت قانونمند بخش خصوصی مانع تراشی کند تصریح کرد: نمی توان از یک سو به دنبال اشتغال زایی، توسعه صادرات و مقابله با تحریم ها باشیم اما از سوی دیگر برای بخش خصوصی مانع تراشی کرد. بخش خصوصی است که در کشور کارخانه، کارگاه و تولید راه اندازی می کند و برای کشور فرصت های شغلی ایجاد می کند.

جهانگیری با بیان اینکه دشمنان ملت ایران با اعمال تحریم های ظالمانه تلاش کردند که اقتصاد کشور را دچار فروپاشی کنند افزود: اینکه دشمنان موفق نشدند به هدف خود برسند به دلیل همت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و مدیران دولتی بود که در واقع سربازان اقتصادی کشور هستند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به رشد اقتصادی شش ماهه نخست سال جاری و به خصوص سه ماهه دوم، گفت: این دستاورد با تلاش و همت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی حاصل شده و پیام مهمی را به دنیا مخابره می کند که سیاست فشار حداکثری آمریکا به بن بست و شکست رسیده است، البته تحریم مشکلاتی برای اقتصاد کشور خصوصاً زندگی و معیشت مردم درست کرده است که رفع تحریم ها باید همواره در دستور کار مسئولین باشد، رفع تحریم ها حتی یک ساعت هم زودتر انجام شود به نفع کشور و مردم است.

جهانگیری خواستار جمع بندی مطالب مطرح شده در سه جلسه مستمر با روسای اتاق های مشترک بازرگانی خارج از کشور شد و گفت: لازم است اهم این مطالب به صورت دقیق جمع بندی شود تا مبنای کار و فعالیت تجارت خارجی کشور قرار گیرد.

شافعی‌ رییس اتاق بازرگانی ایران و مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور می تواند حلال مشکلات باشد، بر ضرورت تلاش برای رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی کشور تأکید کردند.

در این جلسه روسای اتاق های مشترک بازرگانی ایران با هند، گرجستان، کره جنوبی، ویتنام، شرق آفریقا، استرالیا، استرالیا و ترکمنستان نیز به بیان دغدغه ها و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی پرداختند و پیشنهاداتی را برای بهبود شرایط جهت توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای هدف مطرح کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها