رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تأکید کرد؛

ارتقای منزلت اجتماعی نیرو‌های مسلح

حجت‌الاسلام آقاجانپور گفت: ارتقای منزلت اجتماعی نیرو‌های مسلح باید اولویت اصلی برنامه‌های فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح باشد.
کد خبر: ۴۳۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ - 03January 2021

ارتقای منزلت اجتماعی نیرو‌های مسلحبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین افتتاح نمازخانه‌های ادارات سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح در سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام «سیدضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ دوم «فرشاد نجفی‌پور» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروها‌ی مسلح و مسئولان این سازمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری و در ارتباط برخط تصویری با سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام آقاجانپور در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های ارزنده مسئولین سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح در احداث و بازسازی نمازخانه‌ها گفت: بر اساس آیه شریفه قرآن که فرمود «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ»، اولین شاخص در مهندسی نظام اسلامی و حاکمیت دینی اقامه نماز است.

وی گفت: گرچه شاغلین در نیرو‌های مسلح از بهترین و برگزیده‌ترین افراد جامعه و اهل نماز و طاعت و عبودیت هستند، لیکن وظیفه اقامه نماز (نشر و گسترش فرهنگ نماز) در جامعه را نیز بر عهده دارند، که اگر فرهنگ یک کشور و یک ملتی مبتنی بر فرهنگ نماز باشد، آسیب‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی بشدت کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع دومین شاخص از مهندسی نظام اسلامی را زکات و سلامت مالی و اقتصادی دانست و گفت: بر همین اساس، مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نظارت بر سلامت مالی و اقتصادی را مورد تأکید قرار دادند.

وی ادامه داد: کارکرد و نقش سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری ارتقاء منزلت اجتماعی نیرو‌های مسلح و تولید اقتدار اقتصاد مقاومتی با رعایت موازین شرعی است که بحمدالله تاکنون اقدامات مؤثری در این رابطه انجام شده است.

حجت‌الاسلام آقاجانپور سومین و چهارمین شاخصه‌ی مهندسی نظام اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: توجه و عمل به این شاخص‌ها می‌تواند ما را به حیات طیبه و جامعه مطلوب برساند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خروجی نیرو‌های مسلح مکتبی و ولایی را مردان بزرگی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانست و گفت: حیات و ممات این شهیدان لرزه بر اندام سردمداران نظام سلطه و کفر و نفاق می‌اندازد.

امیر سرتیپ دوم نجفی‌پور نیز در این مراسم کار فرهنگی را دغدغه کل مدیران این سازمان دانست و افزود: این افتخار ماست که در مجموعه ساتا بتوانیم درکنار خدماتی که به کارکنان نیرو‌های مسلح و بازنشستگان عزیز ارائه می‌دهیم، در راستای اعتلای معنوی و فرهنگی کارکنان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح قدم‌های خوبی برداریم.

وی فعالیت‌های فرهنگی را جزو سرمایه‌گذاری بلندمدت دانست و افزود: در حوزه‌ی فرهنگی همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، ما با یک شبیخون فرهنگی مواجه هستیم؛ پس ما هرگونه هزینه‌ای که در مسائل فرهنگی انجام بدهیم، کاملاً سرمایه‌گذاری در مقابل این هجمه سنگین دشمنان قسم‌خورده ایران و اسلام و انقلاب است و ما باید تمام توان خودمان را برای مقابله با این دشمنی به کار گیریم.

حجت‌الاسلام «مومنی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ساتا نیز با بیان گزارش عملکرد صورت گرفته درخصوص احداث نمازخانه‌های اداره‌های کل استانی گفت: در سال جاری مجموعه اداره عقیدتی سیاسی سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح در خصوص آموزش‌های غیرحضوری، رشد ۳۵ درصدی داشته است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی سازمان تأمین اجتماعی نیروها‌ی مسلح افزود: امروز ۱۱ نمازخانه در اداره‌های کل استانی ساتا بازسازی و احداث شده است که تعداد کل نمازخانه‌های ساتا در سراسر کشور را به ۴۷ نمازخانه رسانده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها