امیرعبداللهیان:

کنش‌های امروز منطقه، اسرائیل را پشت دیوار‌های بتنی محصور کرد/ سردار سلیمانی محور مقاومت را حیات بخشید

سخنگوی ستاد مردمی گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی توانست محور مقاومت را حیاتی دوباره ببخشد و دستاورد‌های بزرگی در مبارزه با تروریسم در منطقه کسب کند.
کد خبر: ۴۳۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ - 04January 2021

کنش‌های امروز منطقه اسرائیل را پشت دیوار‌های بتنی محصور کرد/ سردار سلیمانی محور مقاومت را حیات بخشیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان در همایش ملی «ابعاد نظری و عملی مقاومت» که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با حضور کارشناسان سیاسی و بین‌المللی به همت دانشگاه امام صادق (ع) و به صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به سه بعد اصلی کنش‌های بازیگران امروز در صحنه سیاسی اظهار داشت: ما در سه حوزه کنشگران، محیط کنش و نوع کنش تحولات چشمگیری را شاهد بودیم. کنشگران در جهان معاصر با تغییر مفهومی گسترده‌ای رو به رو شدند. در دوران جنگ سرد دو اتحاد جماهیر شوروری و ایالت متحده آمریکا مقابل هم قرار داشتند. قاعده بازی از یک طرف وحشتناک و از طرفی ساده بود. چرا که هر دو طرف دستشان روی ماشه سلاح اتمی قرار داشت و هر که زودتر شلیک می‌کرد طرف مقابل نابود می‌شد. بازی مبتنی بر سلاح اتمی و وحشتناک بود، اما قاعده‌ای ساده داشت که یک خط تلفن بود و به محض اینکه بحران می‌خواست به نقطه جوش برسد تماس تلفنی سران این دو کشور بحران را مدیریت می‌کرد و مانع وقوع جنگ اتمی می‌شد.

وی افزود: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که کنش‌گرانش متعدد و متکثر هستند، علاوه بر آمریکا و روسیه اتحادیه اروپا و دیگران نیز بازیگرند. داعش یک بازیگر است که ۷۰ درصد زیرساخت‌های عراق و سوریه را تخریب کرد. حزب الله دولت نیست، یک گروه مقاومت و یک بازیگر تاثیرگذار در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی است که نقش ویژه‌ای در مقابله با تروریست تکفیری ایفا می‌کند و نه تنها امنیت مرز‌ها را تامین بلکه به امنیت منطقه کمک می‌کند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه نوع کنش‌ها در دنیای امروز تغییر کرده ادامه داد: در جنگ سرد کنش‌ها بسیار سیاسی و تا حدودی امنیتی بود، ولی در دو دهه اخیر به ویژه در غرب آسیا به شدت نظامی و امنیتی است. راهکار‌های سیاسی از سرعت تحولات نظامی جا ماندند. به گواه مستندات موجود در عراق از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸ وقتی آمریکا وارد عراق شد جنایات و ناامنی‌ها شروع شد، میانگین شهدا و کشته‌های عراقی در این کشور بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است این یعنی نوع کنش به شدت نظامی است. در جنگ سوریه از ۲۰۱۱ تاکنون حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار سوری شهید و کشته شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در بعد محیط کنش در جریان جنگ سرد شاهد ثبات بودیم و در زمین سفت و باثبات بازی می‌کردیم، ولی امروزه محیط ژله‌ای و اسفنجی است و در دنیایی زندگی می‎کنیم که تعداد کنشگران بی شمار، متعدد و نوع آن‌ها نظامی و امنیتی است تا جایی که راه حل‌های سیاسی از کنش‌ها جا مانده‌اند.

امیرعبداللهیان در ادامه به نقش سردار سلیمانی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: در این دنیای آشفته اتفاقی به دست سردار سلیمانی رقم خورد که از آن به عنوان محور مقاومت یاد می‌شود. این اتفاق امنیت حداکثری را در منطقه رقم زد. امنیت مقوله‌ای بهم پیوسته است، ناامنی منطقه به ناامنی در ایران تاثیر منجر خواهد شد. یکی از بزرگترین استراتژی‌های مقام معظم رهبری این بود که سردار سلیمانی را فرمانده این میدان کرد و ایشان در ترجمان منطقه نقشه ویژه و منحصر به فردی را ایفا کرد. سردار سلیمانی توانست محور مقاومت را حیاتی دوباره ببخشد و دستاورد‌های بزرگی در مبارزه با تروریسم در منطقه کسب کند.

وی در پایان بیان کرد: اسرائیل خواب کشور گشایی نیل تا فرات را می‌دید، ولی پشت دیوار‌های بتنی محاصره شده و تردید نکنید در آینده منطقه هیچ جایی نخواهد داشت. ما به مردمان اصیل فلسطین احترام می‌گذاریم، اما به صهیونیست‌هایی که مهمانانی را به زور وارد سرزمین فلسطین کردند با صدای بلند می‌گوییم مقاومت شما را در زندان کوچک فلسطین محبوس کرده و شهرک‌های شمارا بر سر شما ویران خواهد کرد. فلسطین متعلق به فلسطینیان اصیل است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار