ویژه‌برنامه «تروریسم دولتی» در سارایوو تولید شد

ویژه‌برنامه «تروریسم دولتی» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به تهیه‌کنندگی بهروز ناصری در دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در سارایوو تولید و آماده پخش شد.
کد خبر: ۴۳۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ - 04January 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «بهروز ناصری» رئیس دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در سارایوو ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: این برنامه ضمن کاوش در تروریسم دولتی نقبی به گذشته می‌زند؛ چرا که دوران معاصر با ترور شاهزاده اتریشی در سارایوو و با جنگ جهانی اول آغاز می‌شود؛ دورانی که در آن ترور نقش مهم بازدارنده‌ای در تحولات سیاسی جهان بازی می‌کند.

وی ادامه داد: کشور‌های غربی به دفعات از این شیوه برای کشتن رهبران سیاسی، نظامی و فکری استفاده کرده‌اند. در ۵۰ سال گذشته نزدیک به ۵۰ شخصیت سیاسی و فکری در افریقا از جمله پاتریس لومومبا به روش‌های مختلف ترور شده‌اند. در آمریکای لاتین سایه ترور دولتی حکومت‌های نظامی شیلی، برزیل، آرژانتین و سایر کشور‌ها دهه‌های متمادی جان صد‌ها هزار انسان را گرفت. در خاورمیانه از زمان ترور‌های رهبران مشروطیت ایران تا ترور دانشمندان هسته‌ای و به‌ویژه ترور سردار سلیمانی، ترور ابزار مهم قدرت‌های غربی در به بن‌بست کشانیدن تحولات سیاسی و تداوم نظام سلطه و استعمار بوده است.

ناصری در پایان گفت: در مستند تروریسم دولتی کارشناسان و روزنامه‌نگاران و کارشناسان موسسه مطالعات ژئواستراتژی منطقه بالکان از شخصیت و تاثیرگذاری سردار سلیمانی در کشور‌های محور مقاومت و جهان سخن می‌گویند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار