یادداشت/ سردار مجید شجاع

فتوحات جبهه مقاومت نتیجه اعتماد شهید سلیمانی به جوانان بود

جوان‌گرایی و اعتماد به نسل جوان یکی از شاخص‌ترین فاکتورهای فرماندهی سردار سلیمانی بود و ایشان بسیاری از توفیقات جبهه مقاومت را با راهبری همین جوانان به دست آورد؛ ضمن اینکه بخش قابل‌توجهی از محبت و اقبال عمومی ملت قدرشناس ایران به ساحت این شهید بزرگوار نیز به خاطر ارتباط سازنده و مثبت ایشان با نسل جوان کشور بود.
کد خبر: ۴۳۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ - 05January 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس – سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی، رسانه‌های بیگانه همواره ادعا می‌کنند که نسل جوان دهه هفتادی ما هیچ بهره‌ای از فرهنگ ایثار و شهادت نبرده‌ و کاملاً با انقلاب اسلامی بیگانه است. دشمنان و بدخواهان این ملت در شرایطی نسل جوانان دهه هفتادی را به بی‌مسئولیتی درقبال انقلاب و نظام متهم می‌کنند که رهبر معظم انقلاب به تمجید از این نسل، از آن‌ها به‌عنوان میدان‌داران اصلی در گام دوم انقلاب یاد می‌کنند.

در سال‌های اخیر که با ورود نسل جوان دهه هفتادی به عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‎سازی کشور مصادف بوده است، حضور همه‌جانبه جوانان را در تمام عرصه‌های دفاع از انقلاب شاهد هستیم؛ جوانانی که در برهه زمانی آغاز انقلاب حضور نداشته و جبهه‌های حق‌طلبانه دفاع مقدس را نیز درک نکرده‌اند اما از پدران خود ولایتمداری، پشتیبانی از ولایت‌فقیه، جهاد انقلابی و حضور مثمر ثمر در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، سیاسی و نظامی را در جهت پیشرفت آرمان‌های انقلاب به ارث برده‌اند که این موضوع در سال‌های اخیر به عینه قابل‌ دیدن است.

در مجموعه تحت امر فرماندهی مرزبانی استان هزاران جوان دهه هفتادی در نقاط صفر مرزی پنجه در پنجه اشرار و عناصر مسلحی هستند که از هر روزنه‌ای برای نفوذ به ایران اسلامی و برهم زدن امنیت و آسایش ملت استفاده می‌کنند اما همواره مسحورکننده‌ترین صحنه‌ها از دلاورمردی پاسداران امنیت مرزها مربوط به همین مرزبانان جوانی است که دشمن سیاه‌دل ما، آنان را به بی‌مسئولیتی درقبال سرنوشت نظام و انقلاب متهم می‌کنند.

فرماندهی مرزبانی استان تاکنون بیش از ۳۰ شهید مظلوم از نسل جوانان دهه هفتادی به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است؛ ستوانیکم شهید «مهران اقرع» با وجود اینکه متولد سال ۱۳۷۱ بود، در حالی در سال ۱۳۹۴ در دفاع از مرزهای شرق کشور به دست اشرار مسلح به شهادت رسید که تنها ۲۳ سال سن داشت. نمونه‌های مشابه شهید اقرع در جبهه‌های دفاع از حرم هم فراوان و پرشمار هستند که نشان می‌دهد نسل دلاورانی که در دفاع مقدس و در عنفوان جوانی به شهادت می‌رسیدند، هنوز منقطع نشده است. دشمنان تلاش‌های بیهوده‌ای برای این قبیل شبهه افکنی‎ها انجام می‌دهند که البته این موضوع به این معنا نیست که آن‌ها از وضعیت جوانان ولایتمدار و متدین کشور ما خبر نداشته باشند و این شبهه افکنی‌ها به خاطر عدم شناخت جوانان در جامعه ایرانی-اسلامی ما باشد؛ بلکه ماجرا کاملاً برعکس است و دشمنان چون از حضور نیروهای خدوم و انقلابی جوان در جای‌جای بدنه انقلاب اسلامی خبر دارند، به وحشت افتاده و منفعلانه پنجه به چهره جنگ روانی افکنده‌اند زیرا باتوجه به پیامی که از آیینه بیانات رهبر معظم انقلاب قابل استنباط است، روشن است که هر چه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد با حضور جوانان انقلابی این شجره طیبه پربارتر و تنومندتر می‌شود.

نمونه بارز تجربه موفق جوان‌گرایی در عرصه‌های مدیریتی و فرماندهی، فتوحات درخشانی است که تحت فرماندهی سردار سرافراز سپاه اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در منطقه پدید آمد. اگر نگاهی به میانگین سنی رزمندگان مدافع حرم بیندازید به‌روشنی مشاهده می‌کنید که بخش قابل‌توجهی از آنان را جوانان تشکیل می‌دهند. جوان‌گرایی و اعتماد به نسل جوان یکی از شاخص‌ترین فاکتورهای فرماندهی سردار سلیمانی بود و ایشان بسیاری از توفیقات جبهه مقاومت را با راهبری همین جوانان به دست آورد؛ ضمن اینکه بخش قابل‌توجهی از محبت و اقبال عمومی ملت قدرشناس ایران به ساحت این شهید بزرگوار نیز به خاطر ارتباط سازنده و مثبت ایشان با نسل جوان کشور بود.

اگر مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی پس از تشییع پیکر مطهر امام راحل، دومین مراسم تشییع باشکوه تاریخ انقلاب اسلامی بود به این خاطر است که محبت ایشان ریشه در قلوب جوانان داشت و دشمن پس ‌از اینکه مشاهده کرد هرچه زمان می‌گذرد، نسل‌های پسین انقلاب اسلامی نه‌تنها سست‌تر و بی‌اراده‌تر نمی‌شوند بلکه همت و خودباوری آنان با مشاهده اسطوره‌های دفاع مقدس و عشق و ولایتمداری آنان با مشاهده اسوه‌های انسانیت و مردانگی همچون شهید سلیمانی تقویت می‌گردد، کوردلانه اقدام به حذف فیزیکی این سردار سرافراز نمود.

به نظر می‌رسد که ترور شهید سلیمانی و ادامه این دنباله شوم با ترور شهید فخری‌زاده، نشان از استیصال مبرم دشمنان این سرزمین دارد چراکه اگر در نفوذ به مرزهای ایران اسلامی ناکام ماندند و استراتژی رخنه در ایمان نسل جوان نیز راه به‌جایی نبرد، چاره‌ای جز تمسک به راهکارهای ناجوانمردانه باقی نمی‌ماند. در انتهای این راه پرافتخار، اجرای گام دوم انقلاب و تحقق دولت اسلامی، آخرین مانع میان ملت ایران و تأسیس تمدن نوین اسلامی است و به برکت خون‌های پاک شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی منطقه‌ای راه تعالی بیش‌ازپیش هموار و تأسی به مکتب شهید سلیمانی در دستور کار جوانان ایران اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار