هشت داستان از پیامبر (ص) محور کتاب جدید «مجید قیصری»

هشت داستان از پیامبر (ص) محور کتاب جدید «مجید قیصری» است که توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد.
کد خبر: ۴۳۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ - 05January 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انتشارات شهرستان ادب کتاب «یک تکه ابر» که شامل داستان‌هایی از نویسندگان نام‌آشنای معاصر است و به انتخاب مجید قیصری گردآوری شده را منتشر کرد.

قیصری در خصوص این کتاب گفت: این داستان‌ها مجموعه ثمره ۵ سال تلاش در جشنواره خاتم است. دوستانی که در سال‌های مختلف زحمت کشیدند و آثارشان را برای جشنواره فرستادند، جایزه گرفته و منتخب شدند منتها به هر دلیلی نتوانسته بودیم منتشر کنیم در این کتاب گرد آوردیم.

هشت داستان از پیامبر (ص) محور کتاب جدید «مجید قیصری»

دبیر جشنواره خاتم با اشاره به اینکه تا قبل از ارسال آثار برای چاپ به انتشارات شهرستان به ناشران مختلفی پیشنهاد چاپ این کتاب را داده بود ادامه داد: تعدادی بیش از این مجموعه انتخاب و برای انتشارات فرستاده شد، اما در نهایت هشت اثر از هشت نویسنده انتخاب و یک تکه ابر به چاپ رسید.

گردآورنده کتاب «یک تکه» ابر ادامه داد: داستان‌ها از جشنواره خاتم جمع شد و زمانی سر وشکل خوبی پیدا کرد ازانتشارات شمع و مهر که دفتری از انگستان دارد برای چاپ این کتاب به زبان‌های مختلف استقبال کردند.

وی در همین خصوص اظهار داشت: آن‌ها این مجموعه داستان‌هایی در خصوص پیامبر اکرم (ص) را به زبان انگلیسی و فرانسه ترجمه خواهند کرد.

هشت داستان از پیامبر (ص) محور کتاب جدید «مجید قیصری»

قیصری ادامه داد: در نوع خودش حرکت تازه‌ای در زمینه داستان‌هایی که اختصاصا با محوریت رسول اکرم (ص) است نوشته شده و مرکزیت همه داستان‌ها شخصیت ناب و مهربان پیامبر رسول اکرم (ص) بوده است.

این نویسنده و گردآورنده کتاب یک تکه ابر بیان داشت: افرادی که در این کتاب انتخاب شدند برگزیدگان جشنواره خاتم بودند یا داستان‌هایی که منتخب جشنواره نشده، ولی از نظر فنی داستان‌های خوبی به شمار می‌آمدند را در این کتاب متمرکز کردیم.

وی ادامه داد: روایت‌های مجموعه داستان «یک تکه ابر» با محوریت نبی اکرم (ص) و یکی از داستان‌ها تاریخی در زمان رسول اکرم (ص) و جغرافیای عربستان حادث می‌شود و بقیه داستان‌ها در شهر تهران و در زمان معاصر ایران است. در این کتاب که ماحصل ۵ سال برپایی یک جشنواره ادبی است سعی شده تا ارتباط خودمان با پیامبر اسلام مورد اهمیت قرار دهیم.

قیصری ضمن امیدواری از استقبال از این کتاب گفت: در صدد هستیم در صورت همراهی و همکاری انتشارات شهرستان ادب مجلدات دیگری از داستان‌هایی با محوریت پیامبر اکرم (ص) را نیز روانه بازار کنیم.

هشت داستان از پیامبر (ص) محور کتاب جدید «مجید قیصری»

گفتنی است مجموعه کتاب یک تکه ابر با هشت داستان «یک تکه ابر نوشته مجید قیصری»، «سعوف از امین اطمینان»، «قاب از مرتضا کربلایی لو»، عربی با یک گل در اور سور از سیده عذرا موسوی»، «گلاب خانه ما کی تمام شد از محمد علی یرکنی»، «نامت را به من بده برادر از مصطفی محمدی»، «محمد تورات کارگردان از مهدی عزیزاللهی نجف آبادی»، «صاحب خانه از الهام فلاح» با قیمت ۲۸ هزارتومان در اختیار علاقه‌مندان به داستان قرار دارد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار