سرهنگ ادیبی به دفاع پرس خبر داد

برگزاری مراسم آغاز سال نو در یادمان‌های دفاع مقدس/ توزیع بروشورهای "زیارت بامعرفت" در مناطق عملیاتی

سرهنگ نادر ادیبی گفت: ستاد مرکزی راهیان نور طبق روال سال‌های گذشته برای تحویل سال برنامه‌های متعددی را در یادمان‌های شلمچه، هویزه، دوکوهه و... در نظر گرفته است که علاقمندان، خانواده‌های شهدا و زائران راهیان نور می‌توانند در این مناطق حضور داشته باشند.
کد خبر: ۴۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴ - 18March 2015

برگزاری مراسم آغاز سال نو در یادمان‌های دفاع مقدس/ توزیع بروشورهای

سرهنگ "نادر ادیبی" دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به برنامه نوروزی راهیان نور اظهار داشت: در دوم فروردین ماه به مناسبت سالروز آغاز عملیات فتح المبین برنامهای جهت گرامیداشت این عملیات در یادمان شهدای فتح المبین برگزار و مردم شهر شوش و کاروانهای راهیان نور در آن مراسم حضور پیدا میکنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 6/1/93 در یادمان شهدای شرق کارون مبنی بر توجه به حوزههای شکلی و معرفتی راهیاننور خاطرنشان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری نکات کلیدی را در رابطه با حوزههای شکلی و معرفتی راهیان نور بیان کردند که بر همین اساس دبیرخانه تحقق فرامین حضرت آقا در ستاد مرکزی راهیان نور تشکیل و برنامههای اجرایی برای 12 موضوع کلانی که حضرت آقا فرموده بودند، تنظیم شد.

سرهنگ ادیبی افزود: با استفاده از ظرفیت و توانمندی نویسندگان حوزه دفاع مقدس تحقیق و پژوهش در زمینه 22 موضوع در استان خوزستان و مناطقی که در مسیر کاروان راهیان نور بود، آغاز شد که در واقع این کار موجب معرفی کامل مناطق میشود.

وی ادامه داد: البته کتابهایی در این زمینه به چاپ رسیده و در حال حاضر در میان کاروانهای راهیان نور توزیع میشود. همچنین بروشورهایی با عنوان "زیارت با معرفت" نیز تهیه و در یادمانها عرضه میشود.

سرهنگ ادیبی افزود: در جهت شناسنامهدار کردن مناطق عملیاتی یک شناسنامه کوتاهی آماده و در معابر ورودی یادمانهای خوزستان و استانهای غرب کشور نصب شد که مردم عزیزمان در زمان ورود به یادمان به آن مراجعه تا از ابتدای ورودی بدانند که در چه مناطقی حضور پیدا کردهاند. در خصوص شناسنامه دار کردن یادمانها در مناطق شمال غرب، شناسنامهها تهیه شده و در سال جدید بین زائرین توزیع میشود.

سرهنگ ادیبی در ادامه بیان داشت: از جمله فعالیتهای فرهنگی که در این زمینه انجام شده، چاپ اطلس حماسهی خلیج فارس، نقشههای عملیاتی یادمانها و نقاط حماسی هرمزگان و بوشهر است که اطلس حماسه خلیج فارس به بحث درگیری مستقیم آمریکا با نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس پرداخته و اسناد گویای آن نیز در این اطلس به چاپ رسیده است.

وی همچنین در خصوص حضور سخنرانان و مداحان در یادمانها اظهار داشت: رحیم پورازغدی، حجج الاسلام ماندگاری و آقاتهرانی و تعدادی از بزرگان طی این چند روز حضور یافتند و دیگر میهمانان نیز اعلام میگردد. همچنین مداحان کشوری در این یادمانها شرکت کرده و در شبهای ایام فاطمیه مراسمی را اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار