چهل‌سالگی سرو/ مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام و معرفی برگزیدگان

جواد فرهنگ‎نژاد گفت: در بخش مسابقه‌ای جشنواره جهانی فیلم کوتاه رسام، «محمدمهدی خالقی» با «پسرم و آهنگر» و «محسن جهانی» با «بوکس برای صلح» موفق به دریافت عناوین برتر شدند.
کد خبر: ۴۳۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ - 05January 2021

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌‌پرس در مشهد، بابیان اینکه هنر مناسب‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، اظهار داشت: به پاسداشت خون شهدای مدافعین حریم و حرم که حضور همه جانبه مردان و زنان آزاده ایران اسلامی را به تصویر کشید امروز وظیفه هنرمندان است تا ضمن زنده نگه‌داشتن فرهنگ و یاد و خاطره شهدای هشت سال ایثار و حماسه، مروج ارزش‌های دفاع مقدس باشند.

وی افزود: وظیفه اصحاب فرهنگ و هنر در این‌ بین اهمیت دوچندان دارد چراکه هنر مناسب‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است و پرده‌های سینما، صحنه‌های تئاتر، نواهای موسیقی و تریبون‌های تحصیل و تدریس امروز خط مقدم مصاف جبهه حق با هجمه فرهنگی و نرم دشمن است.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام خاطرنشان کرد: باهدف فراگیرشدن فرهنگ مقاومت در زمینه ساخت فیلم‌های مستند و داستانی و نقش مؤثر هنرمندان در انتقال مفاهیم فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس به‌خصوص فیلم‌سازان و دست‌اندرکاران این امر، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام با رویکرد فراملی خود ضمن فراخوان آثار نمایشی مستندسازان توانست تولیدات تصویری فیلم‌سازان 108 کشور جهان را پس از سنجش محتوا و ارزیابی اولیه در دبیرخانه ثبت کند.

وی ادامه داد: در این ‌بین، نقش هنرمندان و فیلم‌سازان خراسان رضوی در تولید و ساخت فیلم‌های دفاع مقدس و مقاومت نیز بسیار پررنگ بود چراکه در سال‌های اخیر، هنرمندان این استان تلاش‌های سازنده و درخور شأنی در تولید فیلم‌های مستند شهدای مدافعین حرم و دفاع مقدس داشته‌اند.

فرهنگ‌نژاد ضمن معرفی برگزیدگان این جشنواره تصریح کرد: در بخش مسابقه، 7 اثر و در بخش نهایی 3 اثر مفتخر به دریافت تندیس، لوح تقدیر و دیپلم افتخار این جشنواره شده‌اند. در بخش نهایی «محمدمهدی خالقی» بابت فیلم مستند «پسرم و آهنگر» و «محسن جهانی» بابت فیلم مستند «بوکس برای صلح» موفق به دریافت جایزه و لوح تقدیر جشنواره شده‌اند. اختتامیه جشنواره و تجلیل از برگزیدگان در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 17دی‌ماه 1399 از طریق ویدئوکنفرانس و به‌صورت کشوری برگزار خواهد شد.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: جشنواره بین‌المللی رسام اولین تجربه معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نبوده است و پس از جشنواره‌های ملی «فانوس»، «ترنم فتح» و «سنگر» و جشنواره استانی «کهربا»، جشنواره بین‌المللی رسام زمینه مناسبی را فراهم کرد تا در بستر ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و تمرکز بر محتواهای مرتبط در حوزه دفاع از حرم، آثار فاخر و شایسته مستندسازان جوان و آینده دار این سرزمین معرفی شود. امیدواریم که بتوانیم در سال‌های آینده گام‌های مؤثرتری در حوزه فرهنگ دفاع مقدس برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار