مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

جشنواره «ترنم فتح»، حلقه اتصال هنر دفاع مقدس با موزیک نظامی است

«فرهنگ‌نژاد» گفت: در جشنواره چهارم ترنم فتح برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که علاوه بر پیشرفت در تولید آثار هنری و به‌کارگیری تجهیزات موزیک نظامی روز دنیا، بارقه‌هایی از هنر دفاع مقدس هم در موزیک نظامی و تولیدات هنری رزم‎نوازان ایجاد شود.
کد خبر: ۴۶۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ - 09July 2021

جشنواره «ترنم فتح»، حلقه اتصال هنر دفاع مقدس با موزیک نظامی است

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد به تشریح رویکردها و اهداف چهارمین دوره جشنواره ملی «ترنم فتح» پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره که ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، در نظر دارد تا با معرفی ظرفیت‌های موزیک نظامی بر پایه فرهنگ و هنر اسلامی و انقلابی و برگرفته از فرهنگ دینی و ملی، پیام‌آور نشاط انقلابی و روحیه سلحشوری در بین نظامیان و غیرنظامیان به‌خصوص نسل جوان و نوجوان باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها در جشنواره چهارم به گونه‌ای است که فضایی مساعد و مناسب در جهت تولیدات ارزشی اعم از سرود، آهنگ‌های انقلابی و مارش‌های نظامی به‌صورت ترکیبی اعم از گروه کر و تک‌خوان به وجود آورده شود و علاوه بر پیشرفت در تولید و به‌کارگیری تجهیزات موزیک نظامی روز دنیا، بارقه‌هایی از هنر دفاع مقدس در موزیک نظامی و تولیدات هنری رزم نوازان پدید آید.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یگان‌های موزیک نیروهای مسلح استان این ظرفیت را دارند تا در حوزه موسیقی جذاب نظامی، ارزش‌های دفاع مقدس و حماسه‌های هنرمندانه مربوط به آن را دخالت دهند و قطعات جاودانه موسیقی نظامی مربوط به آن دوران را با خلاقیت و ابتکارات خود در هم آمیخته و آثار گوش‌نواز و جذابی بیافرینند.

وی ادامه داد: در عین حال این جشنواره هنری راهگشای خوبی در جهت شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های ناب دفاع مقدس و فرهنگ عاشورایی است و در مرداد سال جاری شاهد رقابت استانی یگان‌های موزیک نیروهای مسلح استان اعم از قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، پدافند هوایی امام رضا (ع) ارتش، سپاه امام رضا (ع) و نیروی انتظامی استان خواهیم بود.

فرهنگ‌نژاد تصریح کرد: آیین‌نامه این جشنواره در اختیار رده‌های نیروهای مسلح استان قرار داده شده تا ضمن کسب آمادگی، با نقش‌آفرینی در استان روحیه نشاط انقلابی در بین نیروهای مسلح را تقویت کنند و با آثار هنرمندانه خود یادآور روزهای پر افتخار دفاع مقدس باشند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: جشنواره ترنم فتح با هدف بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، افزایش روحیه حماسی و ارتقای کیفی موزیک نیروهای مسلح در دو بخش اجرای مسابقه‌ای و اجرای عمومی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: در دوره سوم این جشنواره، قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در سطح منطقه به‌عنوان مقام اول و در سطح ملی مقام چهارم را از آن خود کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها