مدیر هنری ادار‌ه‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

جشنواره ملی «فانوس» در مشهد به ایستگاه پنجم رسید

«فرهنگ‎نژاد» گفت: جشنواره ملی فانوس بعد از چهار دوره برگزاری در شهرها و استان‌های مختلف کشور، امسال در مشهد مقدس به پنجمین ایستگاه خود می‌رسد و آیین اختتامیه با حضور مجازی تمام منتخبان و مدیران فرهنگی و هنری استان‌ها برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ - 03July 2021

«جواد فرهنگ‎نژاد» مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فانوس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با بیان اینکه جشنواره ملی فانوس، آوردگاه تولیدات هنر ارزشی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آذرماه سال جاری، آیین افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره در مشهد برگزار و از هنرمندان منتخب تقدیر خواهد شد، دبیرخانه این جشنواره پنجمین دوره خود را به میزبانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و با حضور طیف وسیعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی هنری برپا کرده است.

وی افزود: هدف اصلی این جشنواره، جریان سازی انقلابی و ظرفیت‌یابی از هنرمندان به خصوص نسل جوان و نوجوان در جهت ارتقای تولیدات ارزش و ماندگار در حوزه دفاع مقدس با گفتمان‌سازی هنری و بهره‌گیری از بخش‌های متنوع جشنواره است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فانوس بعد از چهار دوره برگزاری در شهرها و استان‌های مختلف کشور از جمله ساری، بندرعباس، تهران و شیراز، امسال در مشهد مقدس به پنجمین ایستگاه خود می‌رسد.

وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته جشنواره، هنرمندان استان خراسان رضوی خوش درخشیدند و آثار بسیار مطلوبی در حوزه دفاع مقدس تولید کرده و به مرحله کشوری جشنواره فرستادند که کسب مقام پنجم کشور در سال 1398 و عنوان نخست در سومین دوره این جشنواره، از جمله افتخارات ارزنده‌ای است که فرزندان هنرمند خراسان رضوی در سایه زحمات بی‌شائبه خود در جریان همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به آن جامه عمل پوشانده‌اند.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فانوس تصریح کرد: این جشنواره با به تصویر کشیدن هنر هنرمندان متعهد و انقلابی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معرفی الگوها و نمادهای ایستادگی و مقاومت در مواجهه با نظام سلطه و استکبارستیزی، در راستای تجلی ارزش‌های والای انقلاب کوشیده است و صحنه خودنمایی مظاهر ایثار و فداکاری رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهیدان والامقام نظام جمهوری اسلامی است.

وی تأکید کرد: این جشنواره برای اولین بار در دو بخش استانی و کشوری برنامه ریزی شده که در بخش‌های مختلف هنری اعم از تلویزیونی، سینمایی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود، تولیدات رادیویی و هم چنین بخش آزاد، پذیرای آثار هنرمندان است.

فرهنگ‎نژاد از رونمایی رسمی فراخوان و طرحواره جشنواره پنجم، همزمان با نشست خبری یکشنبه 13 تیرماه خبر داد و گفت: در بخش استانی، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا روز دهم شهریور سال جاری خواهد بود و پس از انجام داوری در هفته اول مهرماه و مصادف با هفته دفاع مقدس، اسامی برگزیدگان و نفرات برتر راه‌یافته به بخش کشوری اعلام می‌شود و بدیهی است که با توجه به لزوم آماده شدن شرایط برای برگزاری جشنواره ملی و همچنین فراگیری ویروس کرونا، جلسات دبیرخانه به‌صورت مجازی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: اگرچه امیدواریم تا شرایط همه‌گیری این ویروس در مشهد مقدس به گونه‌ای باشد که بتوان از برکات برگزاری حضوری جشنواره و تجلیل از هنرمندان و صاحبان آثار برگزیده بهره‌مند شد اما در غیر این صورت نیز آیین اختتامیه با حضور مجازی تمام منتخبان و مدیران فرهنگی و هنری استان‌ها به میزبانی مشهد برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار