مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

گروه موزیک قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، منتخب «جشنواره ملی ترنم فتح» شد

جواد فرهنگ‌نژاد گفت: خدا را شاکریم که یک رسته از نیروهای مسلح در استان در درجه‎ای از تولیدات فرهنگی و هنری هستند که در سطح ملی، در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرند و این خود در موسیقی نظامی و اجرای سرودهای ارزشی و انقلابی، حرکت بسیار بزرگی است.
کد خبر: ۴۴۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ - 07February 2021

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در حاشیه مراسم اختتامیه سومین مرحله «جشنواره ملی ترنم فتح» و در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌‌پرس در مشهد اظهار داشت: با توجه به نقش بی‌بدیل یگان موزیک نیروهای مسلح در دوران صلح و در هنگامه نبرد و هم‌چنین بهره‌گیری از تجارب ارزشمند چهاردهه گذشته به‌ویژه دوران پرافتخار 8 ساله دفاع مقدس، سومین مرحله «جشنواره ملی ترنم فتح» ویژه یگان‌های موزیک نظامی نیروهای مسلح به‌صورت سراسری و کشوری برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، افزایش روحیه جهاد و حماسه در میان نوجوانان و جوانان و هم‌چنین ارتقای کمی و کیفی موزیک نیروهای مسلح درجهت تولید آثار ارزشمند و فاخر در حوزه سرود و آهنگ انقلابی است. با این‌ حال، علاوه بر زیرساخت‌های کلان به حوزه کادرسازی و تربیت نیرو هم توجه خاص شده و ایجاد زمینه استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موزیک نظامی کارکنان نیروهای مسلح هم در اولویت جشنواره سوم قرارگرفته است.

گروه موزیک قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، منتخب «جشنواره ملی ترنم فتح» شد

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در حاشیه سومین مرحله این جشنواره ملی که در محل سالن خلیج‌فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌صورت ارتباط تصویری و ویدئوکنفرانس برگزار شد، خاطرنشان کرد: به دنبال آن بودیم تا زمینه نقش‌آفرینی نیروهای مسلح استان در زمینه فرهنگی و هنری فراهم شود و یگان‌های نظامی و انتظامی هم بتوانند از ظرفیت کارکنان خود استفاده حداکثری را ببرند و با این چشم‌انداز، به لطف خدا گروه موزیک قرارگاه شمال‌شرق ارتش، تیپ 377 امیر شهید حبرانی پس از رقابت در مرحله‌های استانی و مقدماتی، در مرحله کشوری حائز مقام چهارم در بین مناطق هفت‌گانه کشوری شد.

گروه موزیک قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، منتخب «جشنواره ملی ترنم فتح» شد

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که یک رسته از نیروهای مسلح در استان در درجه‎ای از تولیدات فرهنگی و هنری هستند که در سطح ملی، در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرند و این خود در موسیقی نظامی و اجرای سرودهای ارزشی و انقلابی، حرکت بسیار بزرگی است و اگر گروه موزیک یگانی از ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمال‌شرق منتخب جشنواره ملی ترنم فتح شده، به خاطر زحمات ایثارگرانه و مجاهدانه فرمانده و کارکنان این گروه بوده است.

فرهنگ‌نژاد ابراز داشت: با توجه به اینکه هنر اسلامی و انقلابی بر پایه فرهنگ اصیل ایرانی استوار است، انتظار می‌رود که از تلاقی این هنر با مسائل نظامی نتایج درخشانی همچون تقویت روحیه ایثارگری و سلحشوری در آحاد جامعه و بالأخص نیروهای مسلح مستفاد شود که گواهی‌های متعدد تاریخی هم در تأیید صحت این انتظار وجود دارد.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مبتنی بر تولید آثار ارزشمند هنری و انقلابی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امری بسیار پسندیده است و در این نمونه خاص، می‌توان با معطوف ساختن توجهات و حمایت‌ها از ظرفیت و استعداد هنرمندان استانی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مناسبی را درجه‌ات تقویت ساختارهای بومی در دستور کار قرارداد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها