وزیر بهداشت:

دو رقمی شدن آمار جان‌باختگان کرونا/ تأیید ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور

نمکی ضمن تأیید ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور گفت: آمار مرگ‌های ناشی از کرونا امروز دو رقمی شد که این حاصل تلاش کادر درمانی است.
کد خبر: ۴۳۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ - 05January 2021

دو رقمی شدن آمار مرگ بیماران کرونا/ ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور تأیید شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در ارتباط تلوزیونی درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: آمار مرگ‌های ناشی از کرونا امروز دو رقمی شد و به ۹۸ رسید که این حاصل تلاش همکاران ما است که از آن‌ها به‌موقع قدردانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون‌یافته در یک هموطن عزیز که از کشور انگلیس آمده بود و در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری است، پیدا شد، گفت: تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون‌یافته توسط همکاران ما تأیید شد.

نمکی افزود: این بیمار، چون از روز نخست آگاه بود در بین خانواده و همراهان با شرایط ایزوله حضور داشته است و خوشبختانه هیچ علائمی از بیماری در اطرافیان آن‌ها وجود نداشت، موردی دیگر در غرب کشور اعلام شده بود که یکی از پزشکان به ویروس موتاسیون‌یافته مبتلا است که تست وی منفی بود. ۲۴۰ نفر از اطرافیان وی نیز بررسی شدند که خوشبختانه تست آن‌ها نیز منفی بوده است و تنها مورد فردی است که در بیمارستان خصوصی بستری است.

وزیر بهداشت تأکید کرد: این موضوع به معنای رواج جدید وحشت نیست، بلکه باید پروتکل‌ها بیش از پیش رعایت شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار