مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان:

معارف دفاع مقدس برگرفته از مکتب حاج قاسم است

سرهنگ «حسین مصطفی پور» فرهنگ سازی و نهادینه کردن معارف و ارزش های دفاع مقدس را گام برداشتن در مسیر مکتب حاج قاسم دانست و گفت: معارف دفاع مقدس برگرفته از مکتب حاج قاسم است.
کد خبر: ۴۳۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ - 05January 2021

معارف دفاع مقدس برگرفته از مکتب حاج قاسم است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان امروز در کارگاه آموزشی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم الگوگیری از مکتب حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: تاریخ شفاهی نقش آفرینان دوران دفاع مقدس در راستای ترویج مکتب حاج قاسم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه سبک زندگی و سیره عملی حاج قاسم باید سرلوحه مسئولان قرار گیرد، تصریح کرد: آموزه های مکتب شهید سلیمانی چراغ راه ما در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به کار بزرگ حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت و دفاع از حرم، خاطرنشان کرد: از نقش سردار سلیمانی و رزمندگان جبهه مقاومت در مبارزه با شجره خبیثه داعش ناگفته های زیادی وجود دارد و قطعاً آیندگان بهتر از ما قدردان حاج قاسم خواهند بود.

مصطفی پور، اخلاص را رمز محبوبیت سردار سلیمانی دانست و تاکید کرد: حاج قاسم در لحظه لحظه خدمت به دین، انقلاب و مردم فقط خدا را مد نظر قرار داد و خودش را ندید و ادعا و منت بر کسی نداشت؛ در واقع خلوص نیت و اطاعت محض از ولایت و اعتقاد عملی به خدمتگزاری به مردم عامل ماندگاری این سردار رشید اسلام است.

وی شهادت را مزد یک عمر اخلاص و بی ریایی در جهاد و خدمت به خلق دانست و متذکر شد: محبت سردار سلیمانی نه تنها در قلوب مردم ایران، بلکه در قلوب ملت های جبهه مقاومت و آزادی خواهان کل جهان دیده می شود و همه از شهادت ایشان متاثر هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه متولیان امر برای رفع مشکلات مردم روش و منش سردار سلیمانی را به کار گیرند، اظهار داشت: حاج قاسم مصداق «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» بود و علاوه بر نبرد بی امان با دشمن داعشی، دلسوخته خانواده های شهدا بود؛ در جریان رفع محرومیت مردم سیل زده استان خوزستان نیز شاهد حضور سردار بودیم.

وی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس را یکی از ماموریت های ذاتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی یادگاران گیلانی دفاع مقدس به چاپ رسیده است که نشان می دهد کار زیادی در پیش داریم.

مصطفی پور، فرهنگ سازی و نهادینه کردن معارف و ارزش های دفاع مقدس را گام برداشتن در مسیر مکتب حاج قاسم دانست و تصریح کرد: معارف دفاع مقدس برگرفته از مکتب حاج قاسم است.

وی خواستار حضور اهالی قلم استان در عرصه تاریخ شفاهی شد و تاکید کرد: متاسفانه در حوزه تاریخ شفاهی با تاخیر وارد عمل شدیم و هر روز و هر ماه و هر سالی که می گذرد، فرصت ها را از دست می دهیم؛ البته در حوزه جمع آوری آثار و خاطرات و آموزه های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس اقدامات خوبی صورت گرفته، اما باید به سمت تاریخ شفاهی برویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه ذهن و قلب یادگاران دفاع مقدس گنجینه خاطرات است، متذکر شد: بسیاری از خاطرات شفاهی در حوزه والدین شهدا مکتوب نشده و سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس علاقه ای به بازگو کردن آن حماسه ها ندارند؛ این در حالی است که دشمنان برای تجاوزات خودشان کتاب ها و فیلم ها تولید کرده اند.

وی با بیان اینکه نیازمند ورود انقلابی و جهادی نویسندگان برای تدوین تاریخ شفاهی هستیم، افزود: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس مظلومانه با دشمنان مقابله کردند لذا یادگاران آن دوران باید پای کار بیایند و به انتقال معارف و ارزش هایی که خودشان ساختند، کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار