در نشست هم‌اندیشی صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در رسانه‌های صوت و تصویر مطرح شد؛

لزوم قاعده‌گذاری و تفکیک تبلیغات کودک و نوجوان از تبلیغات بزرگسالان

در نشست هم‌اندیشی صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در رسانه‌های صوت و تصویر بر لزوم قاعده‌گذاری و تفکیک تبلیغات کودک و نوجوان از تبلیغات بزرگسالان تاکید شد.
کد خبر: ۴۳۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ - 06January 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست هم‌اندیشی صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با هدف بررسی چالش‌های کودک و حساسیت‌های موجود در حوزه رسانه کودک، در ساترا برگزار شد.

این نشست به همت معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و با حضور نمایندگان رسانه‌های دیرین دیرین، فیلیمو، آپارات، نماوا، دیجیتون، گپ فیلم، ام‌پی‌فور، نوار و... برگزار شد.

لزوم ابلاغ شیوه‌نامه رده‌بندی سنی در رسانه‌های صوت و تصویر
در ابتدای این جلسه در خصوص ارائه الزامات و توصیه‌نامه‌های مربوط به حقوق کودکان به رسانه‌های صوت و تصویر بحث و تبادل نظر و بر ضرورت ابلاغ یک شیوه‌نامه برای رده‌بندی سنی در رسانه‌های صوت و تصویر تاکید شد.

در ادامه، مدیرکل تنظیم و تدوین مقررات ساترا در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای به والدین و آگاه‌سازی آن‌ها در رابطه با شناخت ابزار کنترل و نظارت از طریق والدین اظهار کرد: ضرورت دارد رسانه‌های صوت و تصویر با استفاده از ابزار‌هایی همچون قفل کودک، اختیاردهی به والدین برای تشخیص محتوای مناسب برای فرزند خود و همچنین گزارش‌دهی به والدین برای آگاهی از عملکرد کودک در برنامه‌های مورد استفاده، از حقوق کودکان در فضای مجازی به خصوص رسانه‌های صوت و تصویر محافظت کنند و آسیب‌های احتمالی در این حوزه را به حداقل برسانند.

زهرا روشن‌دل همچنین با اشاره به ممنوعیت جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات کودکان، بر لزوم صیانت و حفاظت از حریم خصوصی کودکان و همچنین لزوم قاعده‌گذاری و تفکیک تبلیغات کودکان و نوجوانان از تبلیغات مختص بزرگسالان تاکید کرد.

در ادامه، رسانه‌های حاضر در جلسه با استقبال از پیشنهاد‌های مطرح‌شده در خصوص صیانت از حقوق کودکان، پیشنهاد آموزش استفاده از ابزار‌های کنترلی به والدین برای رصد فعالیت کودکان خود در فضای مجازی را مطرح کردند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها