معرفی کتاب؛

«بانوای کاروان» در تاریخ شفاهی حاج صادق آهنگران

تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت حاج صادق آهنگران با عنوان «با نوای کاروان» منتشر شد.
کد خبر: ۴۳۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸ - 07January 2021

«بانوای کاروان» در تاریخ شفاهی حاج صادق آهنگرانبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حاج صادق آهنگران یکی از نام‌آشناترین رزمندگان سال‌های دفاع مقدس است که همه ایرانیان به نحوی با صدای او خاطره دارند. تاریخ شفاهی آهنگران از سال‌های دفاع مقدس به سبب نوع فعالیت گسترده وی می‌تواند حائز نکات ارزشمندی باشد.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در ادامه انتشار مجموعه بزرگ «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» اقدام انتشار کتابی با محوریت زندگی حاج صادق آهنگران کرده است. این کتاب در شش فصل شامل از تولد تا جنگ تحمیلی، رشد و بالندگی در بستر جنگ تحمیلی، گونه شناسی و مناسبت شناسی نوحه‌ها، شخصیت‌های تاثیرگذار در مسیر زندگی، فعالیت فرهنگی برون مرزی و شخصیت و عملکرد صادق آهنگران از منظر مسئولان تبلیغات جنگ تنظیم شده است.

در متن کتاب فوق آمده است:

«در طول هشت سال جنگ تحمیلی، یکی از واحدهایی که در ترغیب و تهییج آحاد به مقاومت و همراهی با جنگ، آماده‌سازی معنوی و روحی رزمندگان برای نبرد و همچنین مقابله با تهدیدها و جنگ روانی دشمن نقشی بسیار مهم ایفا کرد، واحد تبلیغات جبهه و جنگ بود.

واحد تبلیغات جنگ وظایف گسترده، متعدد و با اهمیتی بر عهده داشت. دامنه فعالیت‌های این واحد از شهرهای کشور آغاز می‌شد و تا عقبه جبهه‌ها و خطوط مقدم نبرد ادامه می‌یافت. از جمله افرادی که توان تهییج و ترغیب مردم و رزمندگان به حضور در میادین نبرد حق علیه باطل و ارتقای روحیه رزمی، معنوی و ایمانی آنان قبل و حین عملیات را داشتند و با خواندن اشعار و نوحه‌های حماسی، روح جهاد، مبارزه و مقاومت را در مقابله با دشمن بعثی در روح و جان رزمندگان اسلام عمق می‌بخشیدند، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) بودند.

یکی از چهره‌ها و شخصیت‌های موثر و مورد توجه ویژه رزمندگان، حاج صادق آهنگران بود که با صداقت گفتار و عمل خود در همگامی با رزمندگان، جایگاه ویژ‌ه‌ای یافت.»

«با نوای کاروان؛ تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت حاج صادق آهنگران» در 439 صفحه به کوشش «محمدمهدی بهداروند» تدوین شده و توسط «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» در 1000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها