مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی

حجت الاسلام «عیسی رضایی» از برگزاری اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ - 06January 2021

برگزاری اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران ظهر امروز در جلسه استانی هماهنگی اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی که در اداره‌کل حفظ آثار مازندران برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان «سلیمانی» و «فخری‌زاده» با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) جنگ تحمیلی را یک نعمت دانست، اظهار داشت: متأسفانه امروز از این نعمت بهره‌برداری نمی‌شود و باید با تولید برنامه‌های هنری، فرهنگی و... در حد اعلا و بین‌المللی به نشر این فرهنگ بپردازیم که تأکید مقام معظم رهبری نیز است.

وی با بیان اینکه هنوز خاطرات دفاع مقدس به طور کامل از سینه رزمندگان استخراج نشده است بر لزوم جمع‌آوری ناگفته‌های جنگ تأکید کرد و ادامه داد: بسیاری از رزمندگان دچار فراموشی شده‌اند و یا از دست‌شان دادیم و باید هر چه سریعتر این گنج‌ را استخراج و برای ثبت آن اهتمام لازم صورت بگیرد.

حجت الاسلام رضایی بر لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده تأکید کرد و گفت: همچنین باید برای بروزرسانی و عملیاتی کردن این فرهنگ تلاش و همت ویژه بکار ببندیم.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در مراکز علمی و دانشگاهی و مدارس بازگو شود، ادامه داد: بزرگان و کسانی که سابقه در دفاع مقدس دارند رسالت بزرگی در این بخش دارند و باید احساس تکلیف کرده و برای انتقال مباحث این حوزه تلاش کنند.

وی به اهمیت برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و جشنواره‌هایی با موضوع دفاع مقدس پرداخت و افزود: با برگزاری این برنامه‌ها می‌توانیم بر فرهنگ غرب بتازیم و فرهنگ جهادی را جایگزین فرهنگ غربی کنیم.

حجت الاسلام رضایی گفت: فراموشی در این حوزه به شدت به نفع استکبار است و برای نشر آموزه‌های دینی و دفاع مقدس باید وقت بگذاریم.

وی با بیان اینکه رزمندگان در جبهه‌ها سختی‌های فراوانی کشیدند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند، عنوان کرد: امروز مسئولین نیز باید استقامت خود را به جهانیان نشان بدهند و با ترویج سبک زندگی جهادی قله‌های دنیا را فتح کنیم.

حجت الاسلام رضایی از برگزاری اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی با موضوع نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و محورهای جشنواره را نقش حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اعلام کرد.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره در پنج بخش تالیفات و ترجمه کتب، تحقیق و پژوهش، فیلمنامه، چندرسانه‌ای و فضای مجازی و فیلم و عکس برگزار می‌شود، گفت: طلاب و روحانیون، هنرمندان و صاحب‌نظران غیرطلبه در بخش آزاد، طلاب رزمنده، آزاده، جانباز هشت سال دفاع مقدس، پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس و افراد و یگانهای فعال  دوران دفاع مقدس، نهادها و مراکز متولی روحانیت در دفاع مقدس و موسسات فعال در حوزه دفاع مقدس (پژوهش، هنری و رسانه، ثبت تاریخ شفاهی، آموزش، اعزام، راهیان نور و تولید) می‌توانند ارسال آثار داشته باشند.

وی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 20 بهمن آدرس ساری، بلوار دفاع مقدس، روبروی بیمارستان شفا، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مدیریت مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ارسال نمایند.

حجت الاسلام رضایی افزود: این جشنواره با توجه به شرایط کرونایی اواخر اسفند به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها