معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی:

شهادت «سردار سلیمانی» چهره تروریست آمریکا را نمایان کرد

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه بعد از شهادت «سردار سلیمانی» چهره او ماندگار شد، گفت: ایران در برابر یک تروریست دولتی قرار گرفت و شهید سلیمانی هویت و غیرت ایرانی را احیا کرد.
کد خبر: ۴۳۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ - 06January 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حسین اکبری معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در چند قرن گذشته دو سه نوع نظم بین‌المللی داشتیم، در ابتدا شاهد نظم استعماری بودیم و در مرحله بعد نظم امنیت جمعی و نظم دوقطبی که بعد از شکل‌گیری سازمان ملل متحد ایجاد شد. بعد از فروپاشی شوروی آمریکایی‌ها به دنبال نظم تک‌قطبی بودند که در قالب نظم نوین جهانی مطرحش کردند. اجرای نظم مدنظر غربی‌ها منجر به فشار بر جهان اسلامی شد. دوری از دین را عامل امنیت جهانی می‌دانستند. در نتیجه با چهره‌ای خشن در منطقه غرب آسیا ورود کردند.

اکبری اظهار داشت: با اشغال افغانستان و عراق خواستار تغییر مسلمانان شدند. با این تصور که همه ابزارهای جهانی را در اختیار دارند، مانعی در برابر خود نمی‌دیدند. مسلمانان منطقه آمریکایی‌ها را نپذیرفتند و ملت افغانستان و عراق در برابر آمریکایی‌ها ایستادگی کردند. در سال 1358 سفیر روسیه خدمت امام خمینی (ره) می‌رسد و نظر امام را در خصوص حمله به افغانستان جویا می‌شود. امام می‌فرمایند ممکن شما افغانستان را اشغال کنید اما مردم مسلمان افغانستان سلطه شما و دیگر کشورها را نخواهند پذیرفت. امروز صاحب اندیشه مقاومت هستیم و این اندیشه برگرفته از ظلم و تجاوز و اشغالگری گری است. روزی برسد که ظلم و تجاوز و اشغال گری پایان یابد، مقاومت هم نخواهد بود.

وی افزود: میشل فوکو هم معتقد است که مقاومت زاییده یک حرکت دفاعی در برابر تجاوز و زور است. زمانی که مقاومت شکل گرفت، امریکا از برخورد سخت استفاده کرد که موفق نشد. در قدرت نرم هم در برابر مقاومت حرفی برای گفتن نداشت. در نهایت اگر مقاومت در برابر امریکا ایستادگی نمی‌کرد، امریکا حاکم منطقه می‌شد و مردم از عقاید مذهبی خود دور می‌شدند. در مرحله بعد هم اموال مسلمانان را به غارت می‌برد تا بر دنیا حکومت کند. داعش ابزار دست آمریکایی‌ها بود که نتوانست در برابر مقاومت ایستادگی کند.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند وعده دفاع از مستضعفین را داده است. قبل از قرآن در کتاب‌های آسمانی دیگر هم این وعده مطرح شده است. این وعده چهارچوب نظری انقلاب ما است. وعده قرآن در اندیشه امام به قانون اساسی تبدیل شد که حاج قاسم فرمانده میدان اجرای این تئوری و نظریه شد. زمانی که در صحنه‌های نبر حضور داشت، دین و آیین افراد برایش تفاوت نداشت. همه را بنده خدا می‌دانست. حاج قاسم تئوری و نظریه را در میدان عمل اجرا کرد.

اکبری در ادامه گفت: حاج قاسم فرد شناخته‌شده در عرصه بین‌المللی بود. در بحران‌ها و ناامنی‌ها همیشه حاضر بود. بعد از شهادتش چهره او ماندگار شد. از سویی چهره تروریست امریکا نمایان شد. ایران در برابر یک تروریست دولتی قرار گرفت. شهید سلیمانی هویت و غیرت ایرانی را احیا کرد. ایرانی‌ها در هر کجای دنیا این حس بهشان دست می‌دهد که قهرمان بزرگی مثل رستم افسانه‌ای را در میدان عمل می‌بیند. حاج قاسم تمام برنامه آمریکایی‌ها را بر هم زد. یک انسان مقتدر به جهان معرفی شد. شهید سلیمانی یک تراز مقاومت و انقلاب را به نمایش گذاشت. روحیه نظامی، معنوی و اجتماعی او برای همه تأثیرگذار بود. دیگر کشورها از ما بیشتر مراسم برگزار کردند. او مکتبی را پایه‌گذاری کرد که اگر به خدا تکیه کنیم و مردم پایه باشیم، دشمن توان ایستادگی ندارد. در نهایت سرباز وطن و سردار دل‌ها شد.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان گفت: آمریکایی‌ها به دنبال اشغال جهان اسلام بودند و زمانی که موفق نشدند، داعش را بنا کردند. به واسطه جنگ داعش به دنبال فرصت حکومت بودند. مردم ما قدرشناس هستند. گاهی از مردم به حاج قاسم و گاهی از حاج قاسم به مردم می‌رسیم. باید مردم را موردتقدیر قرار داد. کمتر در تاریخ ثبت شده است که ملتی با وجود مشکلات گسترده پای ارزش‌هایشان بمانند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار