تمجید «نوری المالکی» از الحشد الشعبی و ایران در مراسم یادبود شهادت حاج قاسم و ابومهدی

رئیس ائتلاف دوله القانون در مراسم یادبود سالروز شهادت سردار سلیمانی و شهید المهندس از اینکه برخی حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با داعش را دخالت در امور داخلی این کشور می‌دانند، ابراز تعجب کرد.
کد خبر: ۴۳۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ - 06January 2021

تمجید «نوری المالکی» از الحشد الشعبی و ایران در مراسم یادبود شهادت حاج قاسم و ابومهدیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نوری المالکی رئیس ائتلاف دوله القانون در مراسم یادبود سالروز شهادت سردار سلیمانی و شهید المهندس از اینکه برخی حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با داعش را دخالت در امور داخلی این کشور می‌دانند، ابراز تعجب کرد.

وی گفت: سازمان الحشد الشعبی و کسانی که با آن همراه بودند، توطئه‌های بزرگ و برنامه‌های برخی کشور‌ها را خنثی کردند. فرماندهان پیروزی خطرناک‌ترین توطئه علیه عراق و کشور‌های منطقه را که از سوی برخی کشور‌های منطقه‌ای بزرگ حمایت می‌شد، از بین بردند و به برکت فتوای مبارک مرجعیت عالیقدر و خون شهدا عراق، ورق برگشت.

المالکی ضمن آرزوی توفیق به الحشد الشعبی به دلیل مواضع شرافتمندانه‌اش در حمایت از عراق گفت: ما تلاش‌ها برای تضعیف الحشد الشعبی را رد می‌کنیم و همه باید از این سازمان و وجهه و جایگاهش حمایت کنند. همه ما مسئول حمایت از این سازمانیم. فرماندهان پیروزی و دوستان شهیدشان با شدیدترین حمله تروریستی علیه عراق مقابله کردند.

نخست‌وزیر وقت عراق در زمان حمله داعش به این کشور گفت: تعجب می‌کنیم که برخی اقدام ایران در حمایت از عراق در جنگ با داعش را دخالت در امور این کشور می‌دانند. حمایت ایران از عراق در جنگ با داعش به درخواست عراق صورت گرفت. چرا کمک ایران به عراق دخالت در امور و حاکمیت عراق محسوب می‌شود؟ شهید سلیمانی در کنار عراق تا آزادی آن از دست داعش ماند. فرماندهان شهید زندگی خود را فدا کردند و خونشان برای دفاع از این وطن و مقدسات بر زمین ریخته شد.

الصمیدعی: اجازه نمی‌دهیم عراق سکویی برای هدف قراردادن کشوری دیگر باشد

پس از نوری المالکی، «مهدی الصمیدعی» رئیس دار الافتاء در عراق سخنرانی کرد و گفت: «در آزادسازی عراق تمامی اقشار و اقوام این کشور مشارکت داشتند. شهید سلیمانی به من گفت: وظیفه من است که به همه مسلمانان خدمت کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد که عراق سکویی برای هدف قراردادن کشوری دیگر باشد. ما به هیچ کس ـ هرچه قدر که جایگاهش بالا باشد ــ اجازه نخواهیم داد که به الحشد الشعبی یا مجاهدان تعدی کند.

وزیر کشور: به راه این شهدا وفادار می‌مانیم

«عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تسلیت به مردم و نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی عراق به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش گفت: فرماندهان پیروزی با همه قهرمانایهایشان در نبرد با تروریسم، نذر شهادت کرده بودند. تاریخ، شهادت و فداکاری‌های این فرماندهان پیروزی و دوستانشان را در صفحات خود ثبت خواهد کرد. ما به راه این شهدا و فداکاریهایشان وفادار خواهیم ماند.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق نیز ضمن بزرگداشت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش گفت: به مردان الحشد الشعبی توصیه می‌کنیم که ویژگی‌های شهید ابومهدی و شهید سلیمانی را در نظر داشته باشند. فرماندهان پیروزی به زیباترین شکل به درجه شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها