مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهید سلیمانی مظهر اقتدا به ولایت فقیه بود

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: شهید سلیمانی به عنوان مومن وفادار و معتقد به مبانی دین مبین اسلام و تشیع علوی، از بن­ دندان به اطاعت از ولایت­ فقیه اعتقاد داشت و بیش از 40 سال بر عهدی که با امام بسته بود مردانه ایستاد.
کد خبر: ۴۳۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ - 06January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با چهلمین روز شهادت دانشمند هسته­ ای «محسن فخری­‌زاده» و سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» همایش بصیرتی یاران خراسانی ولایت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، فرماندهان و کارکنان حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهید رجایی مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم در خصوص اهمیت ولایت‌پذیری اظهار داشت: یکی از ویژگی­‌های قیامت و روز محشر که در قرآن به آن اشاره شده این است که گروه­‌های مختلف در روز حشر فراخوانده می‌­شوند تا پشت سر امام خود بایستند.

وی در ادامه به تبعیت محض سیدالشهدای مقاومت از ولایت اشاره کرد و افزود: اگر سردار سلیمانی یکی از شئون عاقبت بخیری را تبعیت از ولایت­ فقیه می­‌داند، یکی از مهمترین مصادیق این عاقبت بخیری رهسپار بودن با ولایت تا شهادت است.

این مسئول تصریح کرد: اطاعت از امام زمان (عج) که همه ما منتظر ظهور ایشان هستیم در گرو اطاعت از ولی­‌فقیه است. اگر به دنبال آن هستیم تا در روز ظهور پشت سر حضرت بقیه­ الاعظم (عج) باشیم امروز باید پشت سر ولایت حرکت کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: لازمه تبعیت از ولی­ فقیه این است که امام جامعه را بشناسیم و نسبت به کلام او معرفت پیدا کنیم و آن را در زندگی فردی و اجتماعی عملیاتی کنیم.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: اگر بخواهیم پرچم اسلام و انقلاب در اهتزاز باشد و این راه پر رهرو بماند و منطق و مکتب شهید سلیمانی که مکتب اسلام، امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و بسیج است منشا حرکت­‌ها باشد باید پشت سر امام جامعه حرکت کنیم.

این مسئول ادامه داد: شهید سلیمانی به عنوان مومن وفادار و معتقد به مبانی دین مبین اسلام و تشیع علوی، از بن‌­دندان به اطاعت از ولایت­‌فقیه اعتقاد داشت و بیش از 40 سال بر عهدی که با امام بسته بود مردانه ایستاد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی مظهر اقتدا به امام بود و همین امر باعث شد تا در جای ­جای دنیا محبوب قلوب دوستان شود و در ایران اسلامی نیز همچون گوهر درخشانی بدرخشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: خون شهید می ‌جوشد و فراگیر است و گریبان­ مستکبرین عالم را خواهد گرفت. نظام مقدس جمهوری اسلامی قطعاً انتقام خون­‌های ناحق ریخته شده شهدا را از ایادی استکبار خواهد گرفت.

در پایان این مراسم از تعدادی از مدیران استانی که در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار